Carlos Lahoz nieuwe Marketing Director van Kia Motors Europe
13 januari 2020 14:52
Lahoz rapporteert aan Emilio Herrera, COO van Kia Motors Europe
Elektrificatie belangrijk speerpunt in nieuwe communicatiestrategie
Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot nieuwe Marketing Director. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk, met een focus op de strategische marketingplanning, mediarelaties, social media en merkbeleving.
Carlos Lahoz volgt Artur Martins op, die recent is gestart in een nieuwe functie op het internationale hoofdkantoor in Seoul. Lahoz gaat rechtstreeks rapporteren aan Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe.
Met meer dan twee decennia aan ervaring in de auto-industrie is de 44-jarige Lahoz een belangrijke aanwinst voor het managementteam. Vóór zijn nieuwe rol als Marketing Director was hij werkzaam als Director Strategic Planning & Operations bij Kia motors Europe. In die functie was hij verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie van het bedrijf, CO2-management, business intelligence en salesplanning. Tevens stond hij aan het hoofd van de Europese productiefaciliteit in Slowakije. Voordat hij bij Kia Motors Europe in dienst trad, was Lahoz als Senior Manager Business Planning werkzaam bij Kia Motors Iberia.
Emilio Herrera is verheugd met de toetreding van Lahoz tot zijn team: “We kijken ernaar uit om onze reputatie op het gebied van slimme, bereikbare en elektrische mobiliteit samen met Carlos verder te versterken. Carlos gaat samen met de marketingteams in Europa en Korea een groot aantal nieuwe hybride- en elektrische auto’s introduceren. Zijn grote kennis van de industrie en Kia in het bijzonder maakt hem tot de ideale persoon om onze nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen en te implementeren.”
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.