Marketing-, content- en reclamebureaus vergelijken

13 mei 2020 12:22

Marketing-, content- en reclamebureaus vergelijken

Het aantal reclamebureaus in Nederland is de laatste jaren flink toegenomen. Een groot deel van deze bureaus richt zich niet langer op fysieke reclame en bijvoorbeeld radio- of televisie reclames, maar legt de focus op online reclame. Online reclame heeft onder adverteerders sterk aan populariteit gewonnen. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop bekende Nederlanders, vaak omschreven als influencers, worden ingezet. Of wat te denken van affiliate marketing, waarbij andere websites jouw producten en diensten verkopen in ruil voor een percentage van de verkoopprijs. Dergelijke kansen doen de omzet van veel bedrijven flink stijgen. Hoe weet je echter welk marketingbureau de beste resultaten voor je behaald? In dit artikel lees je er meer over.

Online reclame maken bestaat uit meerdere onderdelen

Een belangrijke eerste factor bij het vergelijken van reclamebureaus is het beoordelen van het dienstenpakket. Online reclame maken bestaat uit meerdere componenten. Denk bijvoorbeeld niet alleen aan het inzetten van influencers, maar ook aan het verbeteren van de posities van je website in de zoekresultaten. Des te hoger je immers in deze zoekresultaten staat, des te meer bezoekers zullen op een organische wijze op je website terechtkomen. Dit betekent dat je op termijn steeds minder in online reclame hoeft te stoppen. Wanneer een reclamebureau hulp bij meerdere componenten van online reclame maken aanbiedt, kan dit als een groot voordeel worden gezien.

Bekijk het portfolio van online reclamebureaus

Naast het vergelijken van het dienstenpakket van online reclamebureaus, is ook het bekijken van het portfolio belangrijk. Dit geldt overigens niet alleen voor online reclame, maar ook voor bijvoorbeeld een advertentie in de krant. Kijk naar de creativiteit van een reclamebureau, de manier waarop een boodschap verkocht wordt en de combinatie van kleuren en lettertypes die hierbij gebruikt wordt. Het totale plaatje moet kloppen in een marketingcampagne. Dat betekent dat beelden, gesproken berichten en bijvoorbeeld tekstuele content elkaar aan moeten vullen.

Vergelijk prijzen en de snelheid waarmee prestaties behaald worden

Zeker bij het verbeteren van de posities van een website in de zoekresultaten speelt de snelheid waarmee een doel behaald wordt een grote rol. Des te sneller je bovenaan de zoekresultaten staat, des te eerder zal ook het aantal bezoekers op je website groeien. De snelheid heeft vaak invloed op de prijs van een dienst. Probeer hierin de juiste balans te vinden, door de aanbiedingen van verschillende Nederlandse marketingbureaus met elkaar te vergelijken. Informeer hierbij ook altijd naar een plan van aanpak. Welk plan klinkt het meest realistisch en haalbaar?

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.