Maak van uw klanten, ambassadeurs

6 juli 2020 09:57

Maak van uw klanten, ambassadeurs

Uw klant kan een ondernemer zijn, maar ook een particulier die een aankoop in uw winkel doet. De zin "maak van uw klanten, ambassadeurs" heeft iedereen weleens gehoord. Het is een prachtig model, immers u adverteert zonder kosten. Maar hoe krijgt u de klant zo gek om u te promoten? Aandacht is het sleutelwoord. Een klant koopt een geschenk voor een relatie. Waar de ene winkelier vraagt of de klant een zakje wil, vraagt de andere of hij het zal inpakken. De klant wil ontzorgd worden, immers inpakken kost hem tijd, tijd die hij niet heeft. De winkelier zorgt voor een fantastische presentatie met een mooi papier en rond de doos een cadeaulint. Tevreden vertrekt de klant met zijn aankoop. Ook als hij het geschenk overhandigt, ziet de relatie dat er echt aandacht aan het cadeau is besteed. Een teken dat hij als klant serieus wordt genomen.

Overal inzetbaar

Niet alleen zakelijk is deze methode bewezen. Een webwinkel uit Amersfoort in sieraden pakt iedere aankoop in en sluit de verpakking af met een satijnen cadeaulint in hun bedrijfskleur. De ontvanger is blij verrast met deze extra aandacht, de eerder ontvangen aankoop uit China zat in een bubbeltjesenveloppe.

Er wordt over uw bedrijf gepraat

Zowel de zakelijke ontvanger als de particulier praten over de verpakking. Niet direct, maar wel als het onderwerp ter sprake komt op een feest of verjaardag. Uw naam wordt dan genoemd, of er wordt naar gevraagd. En zie uw klant is ambassadeur van uw bedrijf geworden!

Velen gingen u voor

Diverse bedrijven kiezen al voor de extra attentiewaarde van lint. Een groot kledingbedrijf uit Amsterdam laat linten maken op maat. Een exacte PMS-kleur om de herkenbaarheid te vergroten. En de linten op maat gesneden zodat het verpakken snel kan worden uitgevoerd. Bij iedere aankoop sluit men de tas met een lint. Aandacht die door de klant zeer wordt gewaardeerd.

Lint en Corona

In de huidige tijd waarbij er steeds meer regels komen om calamiteiten te beperken is de inzet van lint een goed hulpmiddel. Grootwinkelbedrijven, maar ook lokale ondernemers doen er alles aan om bezoekers een prettige maar ook veilige winkelomgeving te bieden. Door met lint looproutes te markeren zorgde een Belgisch bedrijf met een groot aantal filialen niet alleen voor deze veiligheid, men voorkwam ook boetes omdat regelgeving kon worden nageleefd. Door ook hier te kiezen voor een juiste kleur werd dit door bezoekers als niet storend beschouwd. Als toepasselijke extra worden de aankopen in eenzelfde lint verpakt. Dat laatste zorgde voor verbaasde gezichten omdat inpakken in deze branche niet gewoon is. Ook hier werd veel gepraat door klanten over deze extra aandacht. Nieuwe ambassadeurs waren geboren.

Lintenkopen.nl

Noordewierweg 89A

3812DC Amersfoort

033-4658286

jaap@lintenkopen.nl

https://lintenkopen.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.