4 Voordelen van een effectieve infographic voor jouw bedrijf

14 mei 2020 10:06

4 Voordelen van een effectieve infographic voor jouw bedrijf

Als jij informatie wilt delen à la 2020, dan kies je voor een infographic. Dit sterke staaltje content marketing heeft enorme voordelen ten opzichte van het delen van informatie in een klassieke combinatie van een losse tekst met afbeelding. Wil jij weten welke waarde een informatieve illustratie kan hebben voor jouw bedrijf? In dit artikel delen wij de 4 grootste voordelen van een effectieve infographic laten maken.

1. Informatieoverdracht à la 2020: geen tekst zonder beeld

Mensen zijn steeds meer visueel ingesteld en informatie delen zonder afbeelding is eigenlijk al heel lang niet meer van deze tijd. Wist je dat een visuele weergave van informatie beter blijft hangen? Door informatie samen te pakken in één informatieve afbeelding maak je het behapbaar en zullen mensen de boodschap beter onthouden.

2. Val op in de menigte met een mooie illustratie

Met hoeveel bedrijven concurreer jij in jouw branche? Voor de meeste ondernemers is het zaak eerder op te vallen dan concurrentie om zo als eerst de aandacht van de klant te trekken. Niet voor niets heb je een pakkende bedrijfsidentiteit en unique selling points samengesteld. Gebruik ze om te concurreren en zorg dat ze direct opvallen in de boodschap die jij te vertellen hebt. Zo wordt in het hoofd van potentiële klanten de connectie tussen jouw onderneming en de unieke boodschap die jij te vertellen hebt opgeslagen. Opvallen doe je natuurlijk meer door je informatie samen te pakken in een mooie afbeelding, dan door deze te delen als een lange zwart-wit tekst.

3. Een infographic is geschikt voor de spanningsboog van een goudvis

Wist jij dat de moderne mens zijn aandacht maar acht seconden ergens bij kan houden zonder afgeleid te worden? Dit is een kortere spanningsboog dan die van een goudvis, die een seconde langer geconcentreerd kan blijven. Als jij als bedrijf informatie wilt overdragen is het dus zaak dit zo effectief mogelijk te doen. Een infographic laten maken door een contentbureau is hiervoor de ideale manier. Met een goede infographic maak je zelfs de meest complexe informatie in één oogopslag duidelijk voor je lezer, zonder dat er verdere toelichting of aanvullende informatie nodig is. Super voor de spanningsboog van de moderne mens, dus.

4. Vergroot je bereik met een deelbare boodschap op social media

Misschien wel het grootste voordeel is dat een infographic als geen ander geschikt is om te delen op social media. Een aantrekkelijke afbeelding met waardevolle informatie wordt door jouw netwerk sneller gedeeld dan een saai informatief of commercieel tekstje. Deze waarde wil men overdragen op hun eigen netwerk en omdat al jouw informatie in één afbeelding staat, staan hierop ook jouw logo en gegevens. Win-win!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.