‘Mollie is the most loved PSP in Europe’

4 februari 2021 11:27

‘Mollie is the most loved PSP in Europe’

Elk bedrijf dat actief is in online business streeft naar snelle betaling, klanten daarentegen zijn vooral op zoek naar gemak om die betaling te kunnen realiseren. Het wekt daarom geen verbazing dat vele bedrijven in verschillende landen kiezen voor Mollie, een payment service provider waar gemak, snelheid en een uitstekende dienstverlening voorop staan.

“De klant moet zo simpel mogelijk een betaling kunnen doen, bedrijven die dat goed voor elkaar hebben realiseren al snel een voorsprong in de markt”, zegt VP Stefanie Richheimer, verantwoordelijk voor nieuwe business in West-Europa en de customer success teams in Nederland, België en Frankrijk.

“Mollie streeft er naar om consumenten een makkelijke en mooie check-out ervaring te bieden. Dat doen we onder andere door een breed scala aan betaalmogelijkheden te realiseren, afgestemd op het land waarin onze klanten actief zijn.”

Lokale strategie

Niet voor niets heeft Mollie customer success teams in verschillende landen. “We willen onze klanten helpen groeien en daarvoor is een lokale strategie noodzakelijk. Betalingen gaan in elk land weer anders. Goed adviseren kan alleen wanneer je in het land zelf aanwezig bent en weet welke mogelijkheden er daar zijn. Wij kunnen Nederlandse klanten die online over de grens zaken willen doen daardoor optimaal adviseren en daarmee ligt voor elke online ondernemer zakendoen in het buitenland binnen handbereik.”

Gemak staat bij Mollie voorop. Dit realiseert het bedrijf bijvoorbeeld door het aantal clicks voor betaling te beperken. En door gegevensherkenning, waardoor de klant niet elke keer al zijn gegevens hoeft in te vullen. Daarnaast biedt Mollie een breed scala aan betaalmethoden. “Betalen moet, zo vinden wij, vooral een moeiteloze ervaring zijn”, zegt Richheimer.

Betaallink

De payment provider is niet alleen actief in de business to consumer markt, ook in business to business is Mollie succesvol. “Ook daar staat gemak voorop. We adviseren onze klanten op vele manieren. Wist je bijvoorbeeld dat het plaatsen van een betaallink op de factuur leidt tot 86% snellere betaling. Dit geldt voor zowel bedrijven als consumenten.”

Snel en makkelijk

Online zakendoen is in coronatijd geëxplodeerd en volgens Richheimer gaat dat niet meer veranderen. “Wat je ziet is dat consumenten kiezen voor bedrijven waar ze snel en makkelijk kunnen bestellen en betalen. Banken hebben op het gebied van payments kansen laten liggen, daar zijn wij, en ook andere payment service providers, vervolgens op ingesprongen.”

Effectieve groei

Tenslotte heeft Mollie tips voor een effectieve groei. “Ieder bedrijf moet op de een of andere manier klaar zijn om klanten online te bedienen. En dat gaat verder dan alleen de lokale betaalmogelijkheden aan te bieden. Denk bijvoorbeeld ook aan een goede website, bezorging, retournering, enzovoort. Verder is het goed na te denken over mogelijkheden van betaling achteraf, hoe ga je daar mee om? We zien dat steeds meer consumenten daar gebruik van willen maken.”

“Denk na hoe je nieuwe doelgroepen, ook in het buitenland, kunt aanspreken. Juist deze tijd biedt mogelijkheden. Elk bedrijf dat online artikelen verkoopt kan dit ook internationaal gaan doen. Omarm de uitdagingen en ga ervoor. Laat je inspireren door anderen, Mollie deelt vele succesverhalen. Wij zijn er van overtuigd dat bedrijven mede dankzij het gebruik van Mollie sneller kunnen groeien. Dat hebben talloze klanten van Mollie in de afgelopen jaren bewezen.”

Meer informatie: www.mollie.com

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.