Voordelen van urenregistratie

20 november 2020 13:27

Voordelen van urenregistratie

Laten we eerlijk zijn: niemand vind het leuk om uren te registreren. Het is vaak veel werk en meestal werk je met irritante tools. Toch geeft het veel inzicht in je werkwijze. Wij vertellen wat urenregistratie-software is en geven daarna twee grote voordelen van het registreren van je tijd.

Urenregistratie-software

Urenregistratie kan een stuk makkelijker dan je gewend bent. Hoe? Met urenregistratie-software! Met goede software link je de urenregistratie aan al je andere bedrijfsprocessen.

Hoe werkt dat precies? Heel eenvoudig: medewerkers gebruiken een app om hun uren in te vullen. Deze uren worden direct gekoppeld aan relevante processen, zoals projectadministratie of financiële administratie. Zo hoef je niet meerdere keren dezelfde uren in te vullen, maar wordt alles makkelijk aan elkaar gelinkt.

Beter kloppende facturen

Als je aan verschillende projecten werkt, is het cruciaal om goed bij te houden waaraan je medewerkers bezig zijn. Hier en daar een kwartiertje of halfuurtje niet bijhouden klinkt niet zo erg. Maar als je dat allemaal op één bult gooit, loopt het aardig in de papieren. Als je iedere dag netjes de uren bijhoudt met urenregistratie-software, kloppen je facturen uiteindelijk beter.

Zo zie je misschien ook wel dat je medewerkers standaard iets te veel of te weinig uren besteden aan een klant. Heb je een prijsafspraak met een klant? En zie je dat medewerkers hun werk niet afkrijgen in het vastgestelde aantal uren? Dan maak je dus nooit echt winst op een klant. Misschien moet je nog eens naar de prijs kijken, of het aantal benodigde uren opnieuw bekijken.

Meer inzicht in aantal uren

Door uren goed te registreren, krijg je meer inzicht in de tijd die jij en andere medewerkers besteden. Dat vooral handig als je op projectbasis werkt. Dan zie je hoeveel uur er in een project wordt gestoken. Het is veel handiger om dat direct bij te houden, in plaats van aan het einde van de week of aan het einde van de maand. Want wat nou als meerdere collega’s besluiten om iets op te pakken? Dan kun je er aan het einde van de week of maand pas achter dat je ineens (te) veel uren hebt gemaakt.

Dit is ook handig als je bijvoorbeeld meerdere vestigingen hebt. Of als veel mensen thuiswerken. Als je dan een groot project oppakt, is het soms lastig om met elkaar af te stemmen wie wat doet. Door de uren goed te registreren zie je direct wie wat bijdraagt. Met Business Intelligence-dashboards zie je tot in detail de status van projecten.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.