4x creatieve en efficiënte manieren voor offline reclame

17 november 2020 09:21

4x creatieve en efficiënte manieren voor offline reclame

Veel ondernemers denken in het kader van marketing vaak alleen maar aan online marketing, zoals contentmarketing of influencermarketing. Natuurlijk is het in de huidige digitale samenleving van groot belang om je bedrijf online op de kaart te zetten. Toch moet je het belang van offline reclame, zoals een vlag bedrukken, absoluut niet vergeten.

Hoewel we door de coronacrisis meer dan ooit online werken en online zijn, is het juist nu heel interessant om aan offline marketing te denken. Waarom? Juist omdat andere bedrijven zich zo focussen op online kun jij met je bedrijf lekker opvallen door online en offline te combineren. Hieronder lees je meer over enkele creatieve manieren voor offline reclame.

Combineer online campagne met offline ondersteuning

Een modern bedrijf kan tegenwoordig bijna niet zonder online campagne. Ondersteun zo’n online plan met offline reclame door bijvoorbeeld aan de slag te gaan met flyers. Kijk hierbij goed wat je doelgroep is en waar je precies mensen wilt trekken. Op deze manier kun je met een efficiënte flyeractie binnen een bepaalde regio extra aandacht trekken voor jouw diensten of producten. Extra tip: zet je website op de flyers, evenals een leuke kortingsactie of een andere reden om de website te bezoeken.

Val lokaal op: kies voor bedrukte vlaggen

Flyers zijn een goede start om je bedrijf op de kaart te zetten. Voor nog meer aandacht is het aan te raden om bij je bedrijfspand op een ludieke manier reclame te maken. Natuurlijk kun je dit doen door een ouderwets (en nogal standaard) reclamebord te plaatsen. Wil je echter écht opvallen? Een vlag bedrukken of een banier bedrukken is dé manier om tegenwoordig de aandacht te trekken van voorbijgangers. Met een vlag van de juiste kwaliteit kun je jaren genieten van deze creatieve vorm van reclame maken voor en bij je kantoor. Kies hierbij altijd voor een opvallend design en een aantrekkelijke tekst.

Kies voor het plaatsen van advertenties

Online kun je bijna geen pagina openen of er staat een advertentie. Dit aanbod is zo groot dat een groot deel van de bezoekers van zo’n website helemaal niet op een advertentie klikt. Zij zien door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer, waardoor online advertenties in veel gevallen helemaal niet zo relevant (meer) zijn. Wat dacht je ervan om ‘gewoon weer’ voor een offline advertentie te gaan? Een advertentie in een magazine of een krant valt door het minder grote aanbod van reclame veel sneller op, helemaal wanneer die reclameboodschap over een pakkende tekst en beeld beschikt.

Fysieke producten bij winacties

Tot slot nóg een creatieve manier om online met offline te combineren. Zet je social media en website in om een winactie op touw te zetten. Hierbij kun je voor zoveel mogelijk likes, bezoekers en bereik gaan in de vorm dat mensen moeten liken, commenten en delen. Hierdoor krijgt je website vaak al een hele boost. Je kunt de deelnemers extra triggeren door ze iets fysieks te kunnen laten winnen. Daar komt een stukje offline reclame om de hoek kijken: in een pakket vol cadeaus of bij het winnen van een dienst of product kun je kleine cadeautjes toevoegen met het logo en de website van je bedrijf. Denk aan stickers, pennen, sleutelhangers en linnen tasjes.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.