Top 3 online marketing trends voor bedrijfswebsites

30 september 2020 13:02

Top 3 online marketing trends voor bedrijfswebsites

De invloed van online marketing wordt met de dag groter en groter. Dagelijks komen er nieuwe ontwikkelingen en features bij en het bereik van bedrijven wordt steeds groter en daarmee de concurrentie heviger. Trends volgen elkaar in rap tempo op en om alles een beetje overzichtelijk te houden zetten wij drie van de belangrijkste online marketingtrends voor 2020 op een rij.

1. Lifecycle marketing

Jij weet natuurlijk als de beste welk pad je wilt dat een potentiële klant bewandelt, maar weet de klant dit zelf ook? Lifecycle marketing richt zich op het zichtbaar en kenbaar maken of het marketen en begeleiden van de zogenaamde customer journey, zodat de klant ook weet waar hij of zij zich in het proces bevindt. Online marketing richt zich vooral op brand awareness en acquisitie, maar waar veel bedrijven aan voorbijgaan, is aan het behouden en optimaliseren van omzet en conversies binnen de bestaande klantenkring. Dit is dan ook een goede kans voor vrijwel elk bedrijf. Wanneer je hier mee aan de slag gaat is customer experience en lifecycle marketing cruciaal. Stap in de schoenen van jouw klanten en beleef de marketing ervaring en customer journey door de ogen van de klant.

2. Voice search en herkenning

Voice search bestaat al een paar jaar, maar begint nu pas echt door te breken. Op alle gebieden heeft dit invloed op het onlinegedrag van mensen. Bijvoorbeeld het SEO-beleid zal aangepast moeten worden op de spraak gestuurde zoekopdrachten van de gebruiker. Daarnaast zullen mensen sneller bediend worden online en zullen mensen steeds minder afhankelijk zijn van de plek waar ze zijn, omdat ze overal even snel hun telefoon kunnen pakken en een (zoek)opdracht kunnen inspreken. Voice search is slechts een onderdeel van deze trend. We zien dan ook steeds meer mogelijkheden binnen bijvoorbeeld huishoudelijke producten en apparaten, waarbij spraakherkenning leidend is en het apparaat bestuurt. In 2020 is het dus absoluut cruciaal om jouw online marketing volledig af te stemmen op voice search en -herkenning.

3. Ken je klant en sta garant voor privacy

Misschien niet een trend waar elke ondernemer voor gekozen heeft, maar wel een waar niemand onderuit komt, is de Algemene Verordening Gegevens in het Engels ook wel GDPR genoemd. Deze wetgeving bestaat al een tijd, maar heeft een zeer grote invloed op online marketing. Steeds vaker zien we in de media dat grote bedrijven als Facebook en Twitter gehackt zijn en gegevens op straat liggen. Het is dan ook binnen de online marketing absoluut essentieel om precies te weten wie je cliënten zijn en niet te besparen op veiligheidsmaatregelen om de privacy van de cliënten te beschermen. Binnen de online marketing, is het belangrijk dat je dit ook dusdanig communiceert en ervoor zorgt dat je een gevoel van zekerheid en veiligheid uitstraalt.

Dit artikel wordt je aangeboden door Semster, online marketing Alkmaar specialist. Eindelijk een online marketing bureau voor en door ondernemers. Naast online marketing helpt Semster ondernemers ook met marketingstrategie & implementatie, positionering, logo en visuele huisstijl en WordPress sites & shops. Kortom een one-stop-shop internetbureau Alkmaar voor alle online groei behoeftes. Dit alles altijd via één aanspreekpunt, bedrijfskundig (online) marketeer Peter Lagerwaard.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.