Google CSS Partners: essentieel voor webshops

8 juli 2020 12:23

Google CSS Partners: essentieel voor webshops

Van banken tot piano’s, wat consumenten ook zoeken, ze beginnen vaak bij Google. Ze zoeken hier naar de prijzen van producten, maar ook naar verschillende modellen en soorten. Een essentieel punt voor webshops in deze zoektocht is de locatie. Wordt jouw webshop gezien? Zo niet, dan wordt jouw webshop waarschijnlijk weinig bezocht. Het is dus cruciaal om een goede locatie te hebben om uw bereik en bezoek te vergroten. Dit wordt onder andere mogelijk gemaakt via een Google Comparison Shopping Service.

Door te adverteren via een Google CSS partner toont u uw producten in de Google Shopping-advertenties. Deze hebben een prominente plek in de zoekresultaten. Wilt u meer weten over hoe Google CSS werkt en van welke voordelen uw website kan profiteren? De antwoorden leest u verder in het artikel.

Wat is CSS en hoe werkt het?

Google heeft CSS gecreëerd om ervoor te zorgen dat er eerlijk kansen voor adverterende partijen binnen hun eigen prijsvergelijker, Google Shopping, zijn. Het Google CSS platform is een online vergelijkingsplatform waarin u met uw producten kunt adverteren. Als u hierin wilt vergelijken moet u uw producten eerst opnemen in een CSS-platform. Zodra u dit heeft gedaan worden uw producten bovenin of aan de zijkant van de zoekresultaten getoond. Hierdoor zijn uw producten goed zichtbaar en vergroot u uw bereik.

Essentieel voordeel van CSS

Naast een goede zichtbaarheid biedt een CSS-platform meerdere voordelen. Vanuit een besluit uit de Europese Commissie is bepaald dat Google Shopping, onder de naam Google Shopping CSS, een losstaand bedrijf moet zijn. Dit houdt in dat het geen onderdeel meer van Google is en zelf winstgevend moet zijn. Hoe wordt dit gedaan? Bij de ‘Cost Per Click’(CPC) wordt 20% voor Google Shopping CSS zelf ingehouden. Elke euro die u reserveert voor Shopping-advertenties, wordt dus voor maar 80% ingezet. Bij overige CSS-platformen, zoals Bigshopper CSS, geldt dit niet. Daar wordt gewoon 100% van het bedrag uitbesteed aan een CPC-bod.

Wat betekent dit voor u? Een bod van 80 cent CPC van een CSS-partner levert u hetzelfde resultaat op als een euro via Google Shopping CSS. U profiteert dus van een zeer gunstig rendement en u kunt met hetzelfde bedrag meer vertoningen krijgen. Blijft de CTR gelijk?

Dan haalt u met dezelfde investering meer verkeer naar uw website. Als u op dit moment al gebruikt maakt van Google Shopping CSS, dan is het niet direct te zien dat er een gedeelte wordt ingehouden. Zodra u overstapt naar een ander CSS platform dan zal u het verschil duidelijk merken, doordat uw bieding dan voor 100% wordt ingezet in een veiling.

Voordelen van Bigshopper CSS

Het kiezen voor Google Shopping CSS is dus minder voordelig dan het kiezen van andere CSS-platformen. Eén van de platformen die veel voordelen biedt voor webshops is Bigshopper CSS. Hieronder leest u alles over de voordelen van Bigshopper CSS.

Geen gesponsorde advertenties

Er zijn veel verschillende CSS-platformen, maar deze gebruiken vaak gesponsorde advertenties. Hierdoor loopt u het risico dat potentiële klanten worden weggeleid van het vergelijkingsplatform. Eén van de grootste voordelen van Bigshopper CSS is dat er geen gesponsorde advertenties worden getoond op de zoekresultatenpagina. Het verkeer dat binnenkomt wordt niet weggeleid, de focus ligt op uw webshop.

Vast maandelijks bedrag

Bij de meeste CSS-platformen betaalt u met een CPC-model, maar er zijn ook nog andere betaalmethoden. Zo hanteert Bigshopper een vast maandelijks bedrag, zodat u extra veel voordeel behaalt. Bij andere CSS-platformen worden er ook extra kosten gerekend wanneer er op de link naar het platform wordt geklikt in uw advertentie. Bij Bigshopper CSS wordt dit niet gedaan, zo wordt u nooit verrast door onverwachte extra kosten.

Eenvoudig overstappen

Daarnaast is het eenvoudig om aan te melden of over te stappen naar Bigshopper CSS. Uw Google Merchant Center (GMC) wordt gekoppeld, waarna uw gegevens binnen 24 uur zijn overgezet. Bigshopper waarborgt privacy en heeft ook geen inzage op uw data. Bij het overstappen behoudt u uw bestaande campagnes en profiteert u meteen van 20% korting. Mocht u meerdere feeds in uw GMC hebben, bijvoorbeeld omdat u zich richt op diverse landen, dan moeten er extra GMC-accounts worden opgezet.

Actief in 20+ landen

Tot slot is Bigshopper ook een Premium Google CSS Partner. Als een CSS partner aan verschillende strenge eisen voldoet komen ze in aanmerking voor een Premium CSS status. Bigshopper CSS is één van de weinige Premium Google CSS Partners die in 20+ landen actief is. Zo profiteert u niet alleen van een gunstig rendement, maar ook een ruim aanbod aan landen waarin u kunt adverteren.

Wilt u ook profiteren van deze voordelen? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of vul uw gegevens aan en meld u aan voor Bigshopper CSS.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.