Waarom je de website van je bedrijf zou moeten vertalen?

2 februari 2021 09:45

Waarom je de website van je bedrijf zou moeten vertalen?

Als je met je bedrijf een publiek uit andere landen wilt werven dan is de eerste stap die je zou moeten nemen bestaat uit het vertalen van je website. Dit moet gedaan worden doordat onderzoek heeft aangetoond dat alle websites minimaal 10 talen nodig hebben om zo goed als 90 procent van de internetgebruikers te bereiken. Het vertalen van je website is dus zeer belangrijk, maar het is niet makkelijk. Nauwkeurige technische vertalingen zijn hiervoor immers zeker nodig. Het Vertaalbureau kun je hiervoor gelukkig inschakelen. Deze experts kunnen je website vertalen en je kan ook bij hen terecht voor professionele juridische vertalingen. Je website vertalen moet je doen vanwege de onderstaande redenen.

Juiste klanten

Om de juiste klanten voor je bedrijf te kunnen werven in het buitenland is het zeker nodig om de website te vertalen. Om dit te kunnen doen zul je bovendien gegevens over de geografische ligging en de taalvoorkeuren van je doelgroep moeten verzamelen, wat je kunt doen met behulp van Google Analytics. De kans is groot dat hieruit blijkt dat zowel de bezoekers als de klanten van je website echt graag een vertaalde site willen. Dit zal het geval zijn als de data van Google Analytics aantoont dat een groot deel van je gebruikersbestand afkomstig is uit een ander land. Je website moet dan dus vertaald worden in een andere taal om alsnog de juiste klanten aan te kunnen trekken.

Meer klanten

Naar alle waarschijnlijkheid is je voornaamste reden om je website te laten vertalen in een andere taal om meer klanten te kunnen werven. Het internet is natuurlijk wereldwijd verkrijgbaar, dus ook in andere delen van de wereld zou je potentieel van bezoekers klanten kunnen maken. Wel is het hierbij van belang dat je site vertaald is in de juiste taal. De kans is namelijk groot dat de consument anders geen bestelling zal doen op de website van je onderneming. Je kunt de klanten namelijk eenvoudiger bereiken en overtuigen als je ze aanspreekt in hun eigen taal. Dit geldt voor elk bedrijf, waar dan ook ter wereld. Kijk dus verder dan alleen de lokale klanten als je meer omzet wilt.

Aanhoudende groei

Mogelijk ben je op het moment wat negatief over de potentiële groei van je bedrijf. Je kunt het juist ook heel anders bekijken. Door je website te vertalen kun je namelijk een stuk meer groeien. Alhoewel je op het moment misschien al wel de markt voor mogelijke klanten die je moedertaal spreken hebt verzadigd, zijn er nog veel markten die je nog niet hebt aangeboord. Een meertalige website is dan ook een effectieve wijze om verdere groei na te streven. In principe zul je hierbij niet echt deelnemen aan onderlinge concurrentie. Je moet hierbij natuurlijk ook bepalen in welke markten je wilt gaan verkopen, op basis hiervan kan de website dan vertaald worden in andere talen.

Beter vindbaar

Als je al hebt geïnvesteerd in digitale marketing campagnes, waar Search Engine Optimization een goed voorbeeld van is, dan weet je dat het zeer belangrijk is om ervoor te zorgen dat je website eenvoudig vindbaar is via de zoekmachines. Bedenk dan ook eens hoeveel zoekopdrachten uitgevoerd worden op het internet in andere talen dan je moedertaal. Het is daarom dus een stuk gemakkelijker om hoog in de zoekresultaten van Google te komen als je website een native taal versie heeft die geïndexeerd kan worden door Google. Als je de resultaten in je moedertaal presenteert op je site dan is het zonder twijfel nodig om de inhoud van de website te vertalen. Zo zullen je potentiële klanten je dus beter kunnen vinden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.