Gepubliceerd op 15 april 2020

Waar herken je een goed webshop ontwikkel bureau aan?

Als ondernemer ben je gewend om kapitein van jouw eigen schip te zijn. Je investeert namelijk tijd en geld om van jouw passie een groot succes te maken. Hierdoor telt elk detail en is ieder klant bijzonder veel waard. Het is dan ook een bijzonder moment wanneer je besluit om een webshop te starten in bijvoorbeeld Woocommerce, Shopify, Shopware of Magento. Zowel bestaande als potentiële klanten kunnen je ook beter en sneller bereiken. Het is een nieuw visitekaartje voor jouw bedrijf.

Voor de meeste ondernemers betekent het ook dat ze in zee moeten gaan met externe expert. Dit brengt ook onzekerheden met zich mee, want hoe weet je wanneer een bedrijf dat bijvoorbeeld Magento webshops maakt geschikt is om jouw visie te realiseren? Welke bronnen kun je raadplegen om goed voorbereid het gesprek met aan te gaan? Hieronder staan een aantal opties op een rij:

Reviews

Tevreden klanten zullen niet aarzelen om online een aanbeveling te schrijven en ontevreden klanten zullen ook geen kans onbenut laten om hun klachten te uiten. Voor een evenwichtig beeld is het belangrijk om jouw oordeel niet af te laten hangen van enkele reviews. Probeer zowel meerdere negatieve als positieve beoordelingen te lezen, zodat je een weloverwogen besluit kan maken.

Klantcases

Vrijwel iedere ontwikkelaar heeft klantcases op de website staan. Dit zijn korte artikelen waarin klanten zelf uitleggen hoe de partner hen heeft geholpen met een probleem of vraagstuk. Wat je wel in het achterhoofd moet houden is dat het natuurlijk alleen succesverhalen zijn. Toch kunnen dergelijke cases een beeld geven van de diversiteit aan producten en diensten die ze aanbieden.

Awards

Het komt geregeld voor dat ontwikkelaars in de prijzen vallen of erkenning ontvangen van hun vakgenoten. Deze awards geven een goede indicatie van de kwaliteiten die de branche zelf heeft gezien in de betreffende partner. Meestal zijn dit soort nominaties gericht op een bepaalde markt, doelgroep of aspect van de diensten die zij aanbieden.

Klantportfolio

Een belangrijke indicatie of een partner geschikt is voor jouw bedrijf, zijn de klanten die zij bedienen. Zijn het voornamelijk internationale groothandels, of focussen zij zich op het regionale MKB? In welke branche zijn de klanten werkzaam en hoe ziet hun webshop eruit? Door het eindproduct zelf te bekijken, kun je gelijk zien of het aansluit bij jouw ideeën voor jouw webshop.