Mediatic verwelkomt zes purpose-gedreven bedrijven als klant

21 juni 2021 11:11

Mediatic verwelkomt zes purpose-gedreven bedrijven als klant

Mediatic heeft haar klantenbestand uitgebreid met liefst zes purpose-gedreven bedrijven. Zo kozen recent Zelfstroom, Windunie, Yarrah, MisterGreen, ScaleUp Impact en Dazure voor het Amsterdamse contentmarketing- en PR-bureau. De aanwas van nieuwe opdrachtgevers past in de aangescherpte strategie van Mediatic, waarbij het bureau zich vooral richt op vooruitstrevende en purpose-gedreven organisaties.

Zelfstroom (zonne-energie), Windunie (duurzame energie) en MisterGreen (leasemaatschappij voor elektrische auto's) richten zich alle drie op de energietransitie. Yarrah is een biologische diervoederproducent, ScaleUp Impact helpt duurzame bedrijven groeien en Dazure zet zich in voor een eerlijke financiële wereld. Onder de nieuwe opdrachtgevers bevinden zich verschillende organisaties die het duurzaamheidscertificaat B Corp (Benefit Corporation) bezitten.

Veel energie

“Ik ben er ontzettend trots op dat zoveel purpose-gedreven organisaties voor ons hebben gekozen”, zegt Dennis Mensink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Het is onze missie om aandacht te creëren voor vooruitstrevende partijen. Wanneer je het verhaal mag vertellen van organisaties waarin je gelooft en hen daarmee helpt de wereld een mooiere plek te maken, dan inspireert dat enorm.” Pieter van Osch, directeur van ScaleUp Impact: “De kunst is niet alleen om te groeien, maar ook om te bloeien als bedrijf. Dat heeft Mediatic goed begrepen. De positieve energie die dat geeft, ervaren wij als klant ook.

LIEF-boek

Mediatic wil uitgroeien tot hét contentmarketingbureau voor vooruitstrevende organisaties. Recent bracht het Amsterdamse bureau daarom het boek LiEF – succesvol ondernemen voor een betere wereld uit; een bundeling interviews met succesvolle impact ondernemers. “Het werken aan dit boek heeft ons veel geleerd over hoe zij hun bedrijf leiden én met marketing omgaan. Die lessen nemen wij mee in ons dagelijkse werk en hebben zich vertaald in een aangescherpte missie. We willen hét bureau worden voor bedrijven die voor duurzame vernieuwing zorgen.

Over Mediatic

Mediatic is een bureau gespecialiseerd in contentmarketing en pr voor vooruitstrevende opdrachtgevers. Bij het bedrijf werken communicatieprofessionals en oud-journalisten die gespecialiseerd zijn in het vertellen van het inhoudelijke verhaal van hun klanten. Met brede kennis van on- en offline media draagt Mediatic bij aan meer bekendheid en een grotere autoriteitswaarde van haar opdrachtgevers. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en is werkzaam voor partijen zoals Stichting DOEN, Nederland Schoon, GVB, G4S, Dutch Sustainable Growth Coalition, Viisi, Macaw en de Universiteit van Amsterdam (UvA).

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.