Lightyear stelt voomalig Tesla Senior Director Johan Vos aan om commerciële strategie te leiden

29 november 2019 09:41

Lightyear stelt voomalig Tesla Senior Director Johan Vos aan om commerciële strategie te leiden

Lightyear, het high-tech bedrijf dat zonneauto’s ontwikkelt, heeft Johan Vos aangesteld. Als Chief Commercial Officer gaat hij de commerciële strategie van Lightyear leiden.

Vos heeft meer dan dertig jaar ervaring, onder meer als Senior Director bij Tesla. Bij Lightyear wordt hij verantwoordelijk voor de route-to-market-activiteiten van het eerste model Lightyear One, waarvan het eerste prototype op 25 juni 2019 is onthuld.

Route-to-market: opschaling en versterken

In zijn vorige functie, Senior Director bij Tesla, heeft hij een aanzienlijk aandeel gehad in de snelle uitrol van verschillende Tesla-modellen in Europa. Zo werd Tesla Model 3 een van de bestverkopende voertuigen van 2019 en is de aanwezigheid van Tesla in EMEA flink versterkt. In de periode dat Vos bij Tesla werkte, groeide zijn team uit van 500 naar 2.500 medewerkers in onder andere marketing, sales, levering en service.

Klantgerichte organisatie bij Lightyear

Bij Lightyear gaat hij de groei en activiteiten van het commerciële team leiden. Daarnaast krijgt hij als directielid een belangrijke rol in het opbouwen van een klantgerichte organisatiestructuur. Vos: “De missie van Lightyear, schone mobiliteit voor iedereen, spreekt me heel erg aan. Ik kijk ernaar uit om hier met het team aan bij te dragen, door een soepele klantervaring te bieden; van bestelling en levering tot een uitstekende service.”

Vos begeleidt de groei en activiteiten van het commerciële team van Lightyear begeleiden. Lex Hoefsloot, CEO bij Lightyear: “Johan heeft een commerciële mindset en kan daarmee een significante bijdrage leveren aan het integreren van premium services in Lightyear’s waardeketen. Het opkrikken van onze commerciële activiteiten is cruciaal om onze ambitie te verwezenlijken: vóór 2035 moeten er 9,5 biljoen zonnekilometers afgelegd zijn.”

Holistische mindset voor systeemverandering

Lightyear begon in 2016 als startup en is sindsdien aanzienlijk hard gegroeid. Het high-tech bedrijf staat op het punt om een scale-up te worden. Het succes dankt Lightyear aan de holistische mindset die zij omarmen, welke essentieel is als het aankomt op systeemverandering. Het leidt de organisatiestructuur, activiteiten en het realiseren van essentiële partnerships; van de productie van Lightyear One tot het werven van nieuw talent. Het aantrekken van Johan Vos is hiervan een concreet resultaat.

Maijke Receveur, Chief Organisation Officer bij Lightyear: “We koesteren onze samenwerking met Automan in Helmond. Zij ondersteunen ons in het aantrekken van talent en ervaring voor de ontwikkeling van Lightyear, waaronder Johan Vos.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.