In Gorinchem en ver daarbuiten

13 februari 2017 14:48

In Gorinchem en ver daarbuiten

Sinds kort heeft Gorinchem er een nieuwe drukkerij bij. Nieuw in de betekenis van een nieuwe naam. 
Want Netzodruk Gorinchem veranderde recent zijn naam in Drukbij. Daarom een gesprek met René Cremer, directeur-eigenaar van Drukbij.

René Cremer vindt het belangrijk met zijn drukkerij eigentijdse oplossingen in drukwerk aan te bieden. De afgelopen jaren is er in de drukkerijwereld veel veranderd. Drukwerk werd van een speciality product steeds meer een consumerproduct met een veel lager prijsniveau. Tijdelijke overcapaciteit in de markt en de opkomst van online drukkerijen leverde de afgelopen jaren grote verschuivingen binnen de drukkerijwereld op.

Specialist in kleine oplages

Middenin deze veranderingen begon René Cremer in 2007 zijn drukkerij in Gorinchem. René hierover: “Wij waren een van de eerste specialisten in kwalitatief hoogwaardig digitaal drukwerk, voor met name kleine oplages. Snel en flexibel konden wij drukwerk leveren. Wij waren door prijs en snelheid echt in het voordeel ten opzichte van de meer traditioneel ingerichte offsetdrukkerijen. In die zin hadden we de tijd mee. Steeds meer bedrijven wisten ons te vinden. Ook verzorgden we steeds vaker het personaliseren van mailings en het verzendklaarmaken van drukwerk. We namen opdrachtgevers werk en zorgen uit handen. En dat doen we nog steeds.”

Investeren in groei

Het gaat goed, maar René is van mening dat je als ondernemer moet blijven meebewegen met de markt en veranderende klantvragen en -behoeftes. Daarom besloot René in 2016 tot een aantal belangrijke aanpassingen. Door de groei van het aantal orders valt het besluit om te verhuizen naar een groter pand met meer kantoor en vooral meer productieruimte. Tegelijkertijd wordt geïnvesteerd in een nieuwe digitale drukpers. Maar daar blijft het niet bij. Ook is gekozen voor een nieuwe naam en een nieuwe uitstraling. Drukbij heet de nieuwe drukkerij met de zorgvuldig gekozen slogan: Drukbij, maakt blij.

Klanten blij maken

Drukwerk kopen kan je overal. Maar niet iedereen weet zijn klanten daarmee blij te maken is de visie van René. En dat is wat Drukbij in de eerste plaats nastreeft. Klanten blij maken. Dat begint bij het verdiepen in wat klanten van je verwachten en vinden. Drukbij heeft daar uitgebreid onderzoek naar gedaan onder haar klanten. René: “Dat heeft geleid tot Drukbij maakt blij waarmee we onze klanten onze toegevoegde waarde willen laten ervaren. Met Drukbij bieden we nog meer dan voorheen maatwerk oplossingen in drukwerk. En dat kan op veel manieren. Persoonlijk en geautomatiseerd, maar altijd snel, flexibel, in uitvoering en oplage en, niet onbelangrijk, scherp geprijsd dankzij lage opstartkosten. «

Drukbij - www.drukbij.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.