Grip hebben op je zaak dankzij slim cashmanagement

4 oktober 2020 14:46

Grip hebben op je zaak dankzij slim cashmanagement

Verwachte inkomsten naar voren halen, ondernemen zonder kredietrisico en continu inzicht in je cashflow. Welke ondernemer wil dat niet? “Een kwestie van grip houden op je zaak dankzij slim cashmanagement”, stelt Frank Reijn, manager partner sales van Togather Finance in Amsterdam. Een FinTech die onderdeel uitmaakt van het Britse Channel Capital Advisors.

“In de huidige tijd bestaat er steeds meer onzekerheid over betalingstermijnen. Iets dat ondernemers veel tijd en energie kost. Terwijl je als ondernemer juist wilt focussen op je business omdat je daar energie van krijgt”, weet Frank. “Laat het cashmanagement, waaronder het debiteurenbeheer, daarom over aan onze professionals”, adviseert hij. “Zorgen over de kredietwaardigheid van een klant leiden je als ondernemer alleen maar af.”

Factoring als alternatieve financiering

“Coronasteunpakketten vanuit Den Haag worden minder en banken blijven terughoudend met kredieten voor mkb’ers. Alle reden voor ondernemers met ambitie om naar alternatieve vormen van financiering te blijven kijken”, gaat Frank verder. Je wilt als ondernemer met je bedrijf kunnen blijven groeien. En ook hierin speelt slim cashmanagement wat hem betreft een cruciale rol.

Factoring is zo’n vorm van alternatieve financiering waarmee je volgens Frank continu beschikt over voldoende flexibel werkkapitaal om groei mogelijk te maken. Voor bedrijven met groeiambitie én veel klanten is factoring daarom interessant. “Groothandels- en productiebedrijven, maar ook zakelijke dienstverleners”, geeft hij als voorbeelden. “Op voorhand sluiten wij als Togather Finance geen enkele mkb’er uit. Een bedrijf heeft bij voorkeur meerdere (internationale) debiteuren (B2B) en een minimale omzet van vier à vijf ton”, verduidelijkt hij.

De Togather-aanpak

De gemiddelde betalingstermijn van een factuur in Nederland is veertig à vijfenveertig dagen. En deze termijn loopt op in coronatijden. Door een gestructureerde aanpak van het debiteurenbeheer kan deze termijn worden verkort, weet Frank. “En in ons geval gaat dat niet ten koste van de klantrelatie”, benadrukt hij. “We werken namelijk undisclosed. Dit betekent dat wij voor de klanten van onze opdrachtgevers onzichtbaar blijven. De ondernemer houdt de relatie met de klant, wij hebben de factuur”, vat hij samen.

Om vervolgens de werkwijze van Togather Finance in drie stappen uit te leggen:

1. Wij koppelen de boekhoudadministratie van de ondernemer met ons systeem, veelal via een API technologie;

2. Togather Finance betaalt direct 95% van het factuurbedrag aan de ondernemer;

3. Als de klant betaald heeft, wordt een deel van de resterende 5% van het factuurbedrag overgemaakt aan de ondernemer.

24/7 inzicht

“Dat een ondernemer hierbij altijd zelf op de hoogte wil zijn van zijn actuele cashflow begrijpen wij als geen ander.” Precies de reden waarom Togather Finance volgens Frank onlangs nieuwe innovaties heeft toegevoegd aan haar data en technologie gedreven credit management platform. Waardoor ondernemers nu 24/7 inzicht hebben in hun debiteurenbeheer en in het betaalgedrag van hun klanten.

Geen administratieve rompslomp én altijd beschikken over voldoende flexibel werkkapitaal om als ondernemer je ambitie te verwezenlijken. Een utopie? Niet als je het financieel specialist Frank Reijn vraagt.

Meer informatie: www.jouwgripopdezaak.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.