3 redenen waarom je vandaag nog je eindejaarsgeschenken moet bestellen

23 november 2017 14:22

3 redenen waarom je vandaag nog je eindejaarsgeschenken moet bestellen

Het is bijna zover; het jaar 2018. Dit betekent dat er weer eindejaarsgeschenken besteld mogen worden voor personeel en partners. Doe dit vandaag nog! Want er is enorm veel keuze qua eindejaargeschenken zoals duurzame relatiegeschenken, luxe geschenken en toffe gadgets! Maar waarom vandaag nog?

1. Waardering

Dat een relatiegeschenk wordt gewaardeerd bij menig man is natuurlijk geen verassing. Een geschenk heeft altijd een hoge waarde voor zowel het personeel, klanten als zakenpartners en samenwerkingen. Hiermee laat je blijk van waardering zien. Het is als het ware een prestatiebeloning voor het personeel en ook draagt het bij aan relatiemanagement bij diverse partijen.

Het geven van een geschenken kan ook zorgen voor loyaliteit. In de laatste maanden van het jaar bekijken bedrijven waarmee zij een samenwerking hebben gehad of een zakenpartner met wie ze hebben mogen werken en hoe dit verliep. Als jij tegen het einde van het jaar je waardering en loyaliteit kan laten zien, stimuleert dit een mogelijke samenwerking in het nieuwe jaar.

2. Vorm van reclame

Een eindejaarsgeschenk is ook een zeer goede en effectieve vorm van reclame. Een geschenk is vaak vele malen goedkoper dan een televisiereclame of advertentieruimte in een magazine. Ook het bezoeken van (potentiële) klanten en het nabellen hiervan kan veel tijd kosten. Denk wel goed na over het soort geschenk die je als bedrijf wilt geschenken en welke boodschap je hiermee overbrengt. Wil je bijvoorbeeld een luxe geschenk aanbieden, denk dan aan een chique champagne geschenk of luxe pennenset. Zorg dat het logo van het bedrijf op het geschenk staat en/of voeg een persoonlijke note toe. Laat je bedrijf op het eindejaarsgeschenk duidelijk naar voren komen en zorg ervoor dat het geschenk een toevoeging is op de boodschap. Geef dus iets van waarde en geen prullaria, dit kan een negatief beeld creëren bij klanten en partners. Het kan ook voor imagoschade zorgen als het niet bij het bedrijfsbeeld past.

3. Onderscheiden van de concurrent

Een derde en tevens goede reden is het onderscheiden van de concurrentie. Als je laat zien dat je tegen het einde van het jaar genoeg budget hebt voor geschenken en extra aandacht schenkt aan zakenrelaties, kan dit bevorderlijk zijn voor toekomstige projecten en samenwerkingen. In het nieuwe jaar zijn de balansen opgemaakt en wordt beslist met wie er nog een samenwerking wordt aangegaan en wie niet is blijven hangen in het geheugen.

Met een eindejaarsgeschenk van waarde, kan jij je onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Een eindejaarsgeschenk moet eruit springen! Daarnaast zal het zorgen voor een positieve associatie met het bedrijf met als doel om boven de concurrentie uit te stijgen. Een persoonlijk geschenk zal lonen. Neem de tijd maar wacht niet te lang want het einde van het jaar nadert. Dus bestel het liefst vandaag nog eindejaarsgeschenken en laat een goede indruk achter! Zorg dat je een streepje voor hebt op de concurrentie bij de start van het nieuwe jaar!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.