Wat medewerkers heel belangrijk vinden

Medewerkers in bedrijven vinden een heleboel dingen belangrijk in hun werk. Er zijn slechts een paar dingen écht doorslaggevend! Als je als werkgever daaraan invulling weet te geven, dan ben je verzekerd van medewerkers die met veel plezier hun werk doen.

Wat medewerkers écht willen

Een betekenisvolle relatie met de werkgever, gezien worden, ertoe doen. Het geeft een gevoel van gelukkig zijn in hun werk en dat is wat medewerkers écht willen. Als werkgever dien je je hiervan bewust te zijn.

Betekenisvol

Mensen zijn van nature kuddedieren en willen graag onderdeel zijn van een groter geheel. Het grotere geheel is dan een bedrijf en als dat bedrijf iets moois te bieden heeft dan zal een medewerker daar graag met plezier werken. Biedt het bedrijf bijvoorbeeld ontplooiings-mogelijkheden of biedt het goede arbeidsvoorwaarden.

Gezien worden en ertoe doen

Een interessant bedrijf is nog niet genoeg. Medewerkers willen graag bevestiging van de werkgever dat hun werk ertoe doet. Werk dat belangrijk is geeft een goed gevoel dat je écht bijdraagt aan je bedrijf.

Medewerkers voelen zich overtuigd van hun belangrijke taak en werken dan met meer zelfvertrouwen.

Een werkelijk voorbeeld van een betekenisvolle relatie

Er was een administratieve afdeling van een middelgroot bedrijf die allerlei financiële informatie verwerkte in allerlei systemen. Dat moest vooral nauwkeurig en op tijd. ‘De cijfers’ verdwenen dan in allerlei dikke rapporten waar toch nooit wat mee gebeurde, was de overtuiging van de medewerkers.

De manager was blij en trots op zijn afdeling, er waren immers nooit klachten. De medewerkers vonden dat wel fijn maar ze voelden zich vooral ‘typegeiten’. Totdat op een dag de directeur op de afdeling verscheen, dat gebeurde nooit. Hij vroeg hoe het ging. De medewerkers antwoorden argwanend ‘ja best wel goed’, er was vast wat aan de hand.

Vervolgens gaf de directeur een groot compliment aan de afdeling, dankzij hun altijd accurate en tijdige informatie had hij met de directieleden afgelopen maanden enkele cruciale besluiten kunnen nemen om het succes van het bedrijf te vergroten.

De komende maanden wilde hij de afdeling vragen om meer te gaan adviseren bij vervolg-vraagstukken. Nogal beduusd van dit mooie bezoek begrepen de medewerkers eindelijk hoe belangrijk hun werk was. Het gaf ze de kracht om hun beeld van ‘typegeiten’ te vervangen door ‘financial advisors’.

HOE INTERESSANT IS DIT VOOR JOU

Wil je weten hoe je als werkgever je (potentiële) medewerkers kunt inspireren om oprecht mee te werken aan het vervullen van bedrijfsambities?
En wil je weten hoe je medewerkers constant kunt begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling?

Neem dan contact met ons op:

  • Stuur dan een mailtje en vraag om een strategiegesprek.
    Mail naar info@yourprofessionalcoach.nl
  • Bel ons als je wat sneller antwoord wenst; 06-12 990 908

HET STRATEGIEGESPREK GEEFT JOU EEN HAARSCHERP ZICHT IN:

  • Hoe je een ‘veranderverhaal’ kunt vertellen waarmee je je medewerkers extra inspireert.
  • Hoe je een ijzersterk ambitieverhaal door kunt vertalen naar de acties die medewerkers kunnen doen om die ambities te realiseren.
  • Een plan van aanpak om op de langere termijn medewerkers te hebben die met plezier bij je werken.

Jan Vrencken
Business Impact Expert & Gecertificeerd Engagement Deskundige
Business laten bloeien, organisatie laten groeien

Onze partners