Content is King? No Way! Content is more than that.

16 juli 2018 11:28

Content is King? No Way! Content is more than that.

Wij vinden het opmerkelijk dat contentmarketing vaak wordt vergeten door bedrijven. Maar contentmarketing is nog steeds één van de belangrijkste speerpunten in het algehele marketingpakket. Want zonder een duidelijke en/of aantrekkelijke boodschap trek je geen nieuwe klanten of websitebezoekers aan. Content is dus eigenlijk de basis van een goede marketingstrategie.

Wij omschrijven: “Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die en de helpende hand biedt en verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten. Deze content wordt aangeboden via de on- en offlinemiddelen met als doel de klanten aan te trekken en vooral te binden.”

Contentmarketing zorgt veelal voor leads en niet zozeer voor directe omzet. Contentmarketing is dan ook een strategie voor de lange adem. Op den duur werpt het zijn vruchten af, maar hier is geduld voor nodig. Maar er is één belangrijke reden om contentmarketing in te zetten: klanten gaan uiteindelijk over JOUW product/dienst praten. In de praktijk zien we ook dat mond-tot-mond reclame goed werkt. Je gaat eerder naar een restaurant die is aanbevolen door een vriend/vriendin dan een random restaurant in de stad te kiezen.  Zo werkt het ook voor contentmarketing.

Laat klanten over jou praten

 

Het is de kunst om klanten en/of prospecten over jou te praten als bedrijf of over jouw producten/diensten. Dat kan je doen door creatieve en innoverende content te bedenken en dit te delen met jouw doelgroep. Het moet een boodschap zijn die hen meteen aanspreekt en een reden heeft naar jouw bedrijf te gaan.

Huidige situatie: 58% van de communicatie gaat vanuit het bedrijf, 29% vanuit het personeel en 13% vanuit klanten/prospecten.

Ideale situatie: 58% van de communicatie wordt gedaan door klanten en prospecten, 29% vanuit het personeel en 13% vanuit het bedrijf.

Bovenstaande heeft als doel de community en daarmee mond-tot-mond reclame te verhogen. Want zeg nou zelf, een persoonlijke aanbeveling werkt toch beter dan een advertentie of online berichtgeving? Door middel van het doorvoeren van het community model draaien we de rollen om. Er wordt niet minder communiceert, nee juist meer! Hoe meer mensen over het bedrijf praten, des te beter. Jij als bedrijf hoeft alleen de cirkel compleet te maken.

In de ideale situatie wordt er over het bedrijf gepraat. Denk hierbij een reviews (veelal bij restaurants), social media berichten etc. Dit zijn middelen voor een klant om over jou te praten. Pak daarom deze kans en ga ermee aan de slag. Hiermee straal je bovendien een betere autoriteit en betrouwbaarheid uit.

SocialLane

Kranenburgweg 142

2583 ER Den Haag

070 - 322 90 83

www.sociallane.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.