Samenstellen vanuit de luie stoel

10 september 2020 14:24

Samenstellen vanuit de luie stoel

We kopen vaak online maar we oriënteren ons zo goed als áltijd online. Het computerscherm biedt nu eenmaal veel meer gemak en ook een compleet beeld, in tegenstelling tot een etalage of een winkelschap. Foto’s en teksten verschijnen overzichtelijk naast en onder elkaar en – belangrijk extra voordeel – we kunnen een keuze maken vanuit onze luie stoel of vanachter het bureau. Maar kan dat ook werken bij het samenstellen van kerstpakketten voor het personeel? Is dat niet bij uitstek een offline bezigheid?  Dat dacht u maar. Ook het kerstseizoen is allang en breed in de greep van het internet.

Een kerstpakket moet origineel zijn, elk jaar weer anders. Wie het jaar afsluit met een pakket waarin steevast dezelfde artikelen zitten beledigt zijn personeel in plaats van het een schouderklopje te geven. “Het zal wel wéér pindakaas zijn dit jaar” is een andere manier om te zeggen: “Helaas, pindakaas, de inspiratie ontbrak ons weer.” Dat is geen verwijt. Het kerstpakket samenstellen komt tussen alle andere werkzaamheden door. Veel ondernemers brengen liever hun eigen magazijn op orde in plaats van zich af te vragen wat er in dat van de kerstpakkettenleverancier staat.

Dat bijzondere gevoel

Juist daarom is de website van zo’n leverancier een heuse vooruitgang, tenminste, als ze geen statische virtuele etalage is. Ze moet dynamisch zijn en alle mogelijkheden tonen die u als werkgever heeft om een pakket samen te stellen, maar dan wel een dat uw mensen precies dat gevoel geeft dat u op ze wenst over te brengen: van waardering, trots en aanmoediging. Daarvoor heeft u keuze nodig, veel keuze. Want in elke bedrijfssector zijn de medewerkers anders, net zoals er in elke onderneming een unieke sfeer hangt, ontstaan uit de intensieve samenwerking tussen collega’s, ondergeschikten en leidinggevenden. Het is die teamgeest die het succes van uw bedrijf bepaalt. U mag nog zulke imponerende machines hebben staan, noch zo’n glanzend wagenpark op de parkeerplaats en nog zo’n stralende voorgevel bij uw pand, zonder werknemers staat alles stil en wordt er geen euro omzet gemaakt, laat staan een cent winst.

Een waarheidsgetrouw beeld

Op de site van kerstpakketonline heeft u die keuze. Er zijn maar liefst achthonderd verschillende pakketten te zien, traditionele kerstpakketten maar ook wijnpakketten; pakketten met twintig, dertig of veertig artikelen, goedkope producten en luxe artikelen, eigenlijk zoveel dat het wel heel raar moet zijn, wilt u daartussen al niet iets van uw gading vinden. En toch, voor wie zuchtend de laatste foto heeft bekeken en de laatste productomschrijving gelezen is er altijd nog de kerstpakkettenadviseur van vlees en bloed en het pakket op maat. Want uiteindelijk is de website natuurlijk de poort naar een offline bestelling en levering. Het begint virtueel, met bits and bites, en het eindigt concreet, met een pakket vol echte, smakelijke, vrolijke en geurende artikelen. Tegen de tijd dat die geleverd worden heeft u al zo’n waarheidsgetrouw beeld ervan voorgeschoteld gekregen, dat het lijkt of uw eigen kerstpakket voor de tweede keer bezorgd wordt.

Voor meer informatie, ga naar: www.kerstpakkettonline.nl

Tekst: Jeroen Kuypers

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.