De menselijke factor is bepalend bij organisatieverandering

13 december 2016 15:42

De menselijke factor is bepalend bij organisatieverandering

foto-28“Regelmatig maken we mee dat op papier alles klopt, maar dat vergeten wordt dat de medewerkers ook moeten begrijpen wat er gaat gebeuren. ‘Men wil niet of men begrijpt het niet’ zijn dan verklaringen” zegt Geert Hoving, directeur van Cvites. “Maar dat vind ik te kort door de bocht. Mijn vraag is of en hoe medewerkers zijn betrokken? Weten ze waar het over gaat, zijn ze om een oplossing gevraagd vanuit hun vakmanschap, is voldoende gebruik gemaakt van hun talent en inzicht?”

Eerst inventariseren, dan organiseren


“Ga niet te snel beginnen met structureren en inrichten, maar ga ook inventariseren onder medewerkers. Iets opgelegd krijgen roept weerstand op” zegt Hoving. Stel een oplossing voor en je krijgt veel vragen. Stel een vraag en je krijgt meerdere oplossingen. Het resultaat wordt niet alleen beter, maar je vergroot hiermee ook de betrokkenheid van medewerkers. Immers, aangesproken worden op je talent is een diepe behoefte van mensen. Hoving: “Maak hiervan gebruik zeg ik altijd tegen ondernemers, het kost niets en het ligt zo voor de hand.” De dienstverlening van Cvites levert een bijdrage aan het optimaal benutten van talenten binnen organisaties 
die in ontwikkeling zijn. Ze noemen zich “golddiggers” op zoek naar de verborgen schatten in een bedrijf.

Duurzame inzetbaarheid


“Wij helpen ondernemers om optimaal de talenten van hun medewerkers in 
te zetten”

Cvites is er van overtuigd dat mensen het verschil maken voor elke organisatie. Bevlogen medewerkers zijn productiever, gelukkiger én ze houden hun werk langer vol. Gezonde uitdaging, motivatie, voldoening, waardering en ontwikkeling zijn onmisbaar voor ieder mens en elk team. Cvites draagt bij aan de duurzame inzetbaarheid van mensen door op al deze punten de juiste balans te helpen vinden. Hoving tot slot: “Bij alles wat we doen hebben wij duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We streven naar langdurige, goede relaties met onze klanten. Onze natuurlijke interesse in mensen is hierbij van grote waarde. Ook voor de producten en materialen die we gebruiken maken we steeds meer duurzame keuzes.” «

www.cvites.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.