Het belang van ijzersterke online content

23 juli 2021 10:17

Het belang van ijzersterke online content

Het belang van sterke online content voor jouw bedrijf

Webteksten, zakelijke blogs, whitepapers of e-books: goede content is tegenwoordig onmisbaar voor veel bedrijven. Een sterke online content strategie zorgt ervoor dat jouw bedrijf op de (digitale) kaart wordt gezet. Het schrijven van sterke content kost nu eenmaal tijd. Je moet immers de juiste stijl, toon en kanalen weten te vinden. Maar als je de juiste strategie gevonden hebt, dan kan sterke online content behoorlijk veel opleveren voor jouw onderneming. In dit artikel leggen wij je uit waarom!

 Jij bent expert

Allereerst is content schrijven en delen een makkelijke manier om jouw kennis uit te dragen en met anderen te delen. Jij weet immers alles over je vakgebied. Je volgt de ontwikkelingen binnen jouw branche op de voet en je praat regelmatig met klanten over de problemen waarmee zij kampen. Door hier content over te maken, in de vorm van bijvoorbeeld blogs of webteksten, houd je (potentiële) klanten op de hoogte over deze ontwikkelingen of draag je oplossingen aan waar klanten iets aan hebben. Hiermee kun je laten zien dat jij expert bent en dat jij je klanten kunt helpen. Plaats regelmatig relevante en kwalitatief goede content over kwesties waarmee je doelgroep te maken heeft op je website of op externe blogwebsites. Zo bouw je aan jouw positionering als autoriteit. Als je dit regelmatig doet, dan komt jouw bedrijf vaker naar boven in de zoekmachine en word je vaker benaderd door potentiële klanten die op zoek zijn naar jouw specifieke product of dienst.

Meer klanten

Het doel van goede online content is uiteindelijk om zoveel mogelijk websitebezoekers aan te trekken die binnen je doelgroep vallen. Je wil immers nieuwe klanten aantrekken. Door goede SEO webteksten te schrijven zorg je er niet alleen voor dat je in de zoekmachine te vinden bent, maar ook dat de lezers van jouw content geïnteresseerd raken in wat je ze te bieden hebt. Doordat je steeds populairder wordt op internet, blijven mensen je volgen. Daarnaast helpt een goede social media marketingstrategie ervoor dat jouw content gemakkelijk verspreid wordt. Je prikkelt lezers met een kort bericht, waardoor ze doorklikken naar jouw website en misschien meteen al geïnteresseerd raken in jouw product of dienst.

Boost je conversies

Als je via je online content meer bezoekers naar je website hebt gelokt, dan wil je natuurlijk ook dat zij uiteindelijk jouw product of dienst kopen. Je streeft immers naar conversie. Met sterke online content kun je het aantal conversies een flinke boost geven. Als jij als expert gezien wordt, laat je zien dat jij de problemen van consumenten kunt oplossen. Vroeg of laat zullen ze contact met je opnemen, omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Je nieuwe klanten vertrouwen je al door alles wat ze van je gelezen hebben en daarom zullen ze ook langer bij je bedrijf blijven hangen. Bovendien zorgt goede mond-tot-mondreclame voor nóg meer conversies.

Lang leve de online content!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.