DIRECT Service Groep maakt ondernemen makkelijk

8 oktober 2018 08:50

DIRECT Service Groep maakt ondernemen makkelijk

DIRECT Service Groep bestaat uit de bedrijfsonderdelen DIRECT Klantcontact, DIRECT Payrolling en DIRECT Office. Al ruim 25 jaar ontzorgt het in Arnhem gevestigde, maar landelijk werkende bedrijf ondernemers met een breed pakket aan ondersteunende diensten.

“Ons motto is: ‘Ondernemen makkelijk maken’”, legt algemeen directeur Rob Wennink uit. “We willen iedereen de kans geven om ondernemer te worden en de gevestigde ondernemers de kans bieden om te blijven doen waar ze goed in zijn: ondernemen. We hebben een breed pakket diensten waarmee we ons doel realiseren: DIRECT Klantcontact, DIRECT Payrolling en DIRECT Office. Onze core business is het invullen van processen die voor veel ondernemers niet primair maar wel noodzakelijk zijn. We zijn als het ware een verlengstuk van onze partners en verbinden hen met hun klanten, relaties of werknemers.”

DIRECT Payrolling 

Marjan Verrijzer is directeur van DIRECT Payrolling. “Wij nemen al tien jaar alle financiële en juridische verplichtingen van ondernemers uit handen. Daarbij moet je denken aan de verloning inclusief alle afdrachten, het opstellen van arbeidscontracten, het maken van verzuimoverzichten, het opstellen van loonstroken en alle andere HR-processen die te maken hebben met het werkgever zijn. Met onze diensten ontzorgen wij ondernemers zodat zij zich volledig kunnen richten op het leuke aspect van het ondernemerschap.” Snelheid en kwaliteit spelen daarbij een belangrijke rol. Marjan: “Onze HR-deskundigen kunnen binnen 24 uur een werknemer op de payroll plaatsen.

Iedere klant heeft daarnaast een vast aanspreekpunt. Ze weten precies bij wie ze terecht kunnen, en kennen het gezicht achter de stem.“ Een aantal klanten komt daarnaast weleens over de vloer. “We organiseren regelmatig seminars voor onze partners en andere geïnteresseerden. Zo delen we onze kennis. Elke keer opnieuw wordt daar enorm enthousiast op gereageerd.” Het DIRECT Payrolling dienstenpakket wordt voortdurend aan de eisen van de opdrachtgevers en aan de eisen van de tijd aangepast. “We werken door heel Nederland. In sommige gebieden hebben we te maken met werknemers uit verschillende landen. Hen kunnen we in vijf verschillende talen bedienen.”

DIRECT Klantcontact

DIRECT Klantcontact groeide sinds de oprichting in 1992 al snel uit tot marktleider. Directeur Aaltje Cornelies: “We zijn ooit begonnen met de telefonische antwoordservice voor ondernemers die niet (voortdurend) bereikbaar kunnen zijn voor klanten of prospects. Dit doen wij voor inmiddels ruim 1000 bedrijven door heel Nederland. We hebben door de jaren heen een uitgebreid dienstenpakket ontwikkeld met een scala aan nieuwe communicatiekanalen zoals het afhandelen van e-mails, webcare en live-chat. De bereikbaarheid van een bedrijf is cruciaal voor de continuïteit en het imago. De moderne consument wil direct contact en direct antwoord op zijn of haar vragen. En dat op elk gewenst moment van de dag, 24/7. We beantwoorden niet alleen telefoontjes en e-mails, maar handelen ze ook af zodat onze partner dat zelf niet meer hoeft te doen.

Staat een klant vast in een parkeergarage? Dan zorgen wij er voor dat de slagboom omhoog gaat. Een storing in een cv-ketel? Wij lossen 60 procent van die meldingen direct telefonisch op en voorkomen dat een monteur op pad moet. Is het probleem niet op te lossen? Dan plannen wij de monteur in. Wij werken 365 dagen per jaar en 24 uur per dag aan een optimaal klantcontact voor ondernemers en zijn voor hen tevens een verlenging van hun eigen openingstijden. Daarnaast fungeren wij als partner voor bedrijven die te maken hebben met een overflow in meldingen. Dat zijn onverwachte sterke pieken in het telefoonverkeer, die bijvoorbeeld verwarmingsbedrijven ervaren zodra het koudere seizoen begint.”

Persoonlijke aandacht

DIRECT Service Groep is uitgegroeid tot een gewaardeerde partner met kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. Het bedrijf is groot, maar niet de allergrootste in de branche. Marketeer Renée van Putten legt uit: “Dat is ook niet ons streven. Wij werken er met zijn allen elke dag hard aan om een 9 plus-organisatie te zijn. Het betekent onder andere dat wij streven naar een persoonlijke, emotionele en professionele klantbeleving, lange termijn samenwerkingen en trotse en loyale medewerkers.” Marjan Verrijzer: “Wij kennen onze klanten en weten wat hun wensen zijn. We bieden geen standaardoplossingen, maar altijd maatwerk en communiceren daarover voortdurend met onze klanten. Dat gaat verder dan alleen het puur zakelijk contact. Als een van onze partners een kindje heeft gekregen, sturen we bijvoorbeeld een knuffeltje met een persoonlijk geschreven kaart. We zijn met al onze diensten uiteindelijk een verlengstuk van een organisatie en communiceren op een manier die daarbij aansluit, niet afstandelijk maar dichtbij.”

Voortdurend investeren

Aaltje Cornelies: “Als modern en dynamisch bedrijf staan we nooit stil. Zo zijn we momenteel druk bezig om ons gloednieuwe klantenportal met bijbehorende app nog verder te ontwikkelen. Al onze klanten kunnen dan digitaal op elk gewenst moment van de dag hun eigen portal inzien met daarin belangrijke data zoals voortgangsrapportages. Binnen afzienbare tijd kunnen onze partners ook WhatsApp als communicatiekanaal aan ons uitbesteden. Met deze investeringen willen we ondernemers nog breder faciliteren en ontzorgen.” «

DIRECT Service Groep

Jansbuitensingel 7

6811 AA Arnhem

Telefoon 026 - 372 45 20

www.directservicegroep.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.