Winkelen laadt óók uw auto op

Arrivée en AVIA Nederland bundelen krachten voor 
zorgeloze parkeerervaring in hartje Hilversum

Behalve een bruisend winkel- en horecahart bezit Hilversum nu ook een parkeerfaciliteit met moderne mogelijkheden: City Parking Hilversum biedt gemak voor parkeerders, maar is tevens ‘the place to park’ voor berijders van elektrische en hybride auto’s. Met maar liefst tien elektrische laadplekken kunnen zij erop rekenen 
dat hun auto veilig geparkeerd staat en tegelijkertijd wordt opgeladen, terwijl u winkelt.

Zorgeloos aankomen en parkeren op punt B blijft helaas een vaak onvervulde wens. Te vaak blijft parkeren een ergerlijke bezigheid. Wilco Duijf en André Kruithof, oprichters van parkeerdienstverlener Arrivée, weten hoe vervelend het kan zijn. “Benauwde garages, waar in het kader van beheer hooguit tweemaal per week de veegwagen doorheen rijdt. Krappe parkeerplekken waar je je auto nauwelijks netjes inkrijgt. En dan achteraf aansluiten in de rij voor de parkeerautomaat waar je mag betalen om vervolgens met je kaartje op zoek te gaan naar je auto. Dat kaartje moet je dan nog goed bij je houden, want verlies je het dan heb je een probleem”, zegt Duijf.

Beiden geschoold in de techniek en begiftigd met een oog voor consumentgemak, besloten Duijf en Kruithof in 2014 Arrivée op te richten. “We zagen dat parkeren zóveel beter kan, dat er veel te winnen is door anders naar parkeren te kijken. Er begint gelukkig ook beweging in de parkeermarkt te komen, maar tot voor kort was die statisch en traditioneel. Er werd veel te weinig gedaan aan innovatie, terwijl dat een absolute ‘must’ is om de consument de zorgeloze parkeerervaring te bieden die ons voor ogen staat.”

Dat raakt tevens de kern van de visie van AVIA Nederland, de partner waarmee Arrivée tot de onderscheidende en milieu bevorderende parkeeroplossingen kwam in hartje Hilversum. “AVIA is een speler van formaat in brandstoffenverkoop en tankstations. Het positieve is dat AVIA ook weer niet zo groot is als de energiereuzen van deze wereld, zoals bijvoorbeeld Shell, BP en Esso. Dat geeft het namelijk de flexibiliteit en wendbaarheid om aan serieuze ambities te werken aangaande bijvoorbeeld duurzaamheid. Bovendien zit het DNA van het familiebedrijf ook in AVIA, want de organisatie is opgebouwd uit vijf familiebedrijven en een centrale organisatie. Ook door die ondernemendheid is het bedrijf voor ons een aantrekkelijke samenwerkingspartner, want wij herkennen dat”, zegt Duijf.

“Het gaat ons om de vraag: hoe maak je het parkeerproces zo prettig mogelijk voor je klanten?”

Effectief beheer dient klant 
en duurzaamheid

Dat de aandacht van AVIA uitgaat naar een transitie richting duurzame mobiliteit terwijl de core business al decennialang leverantie van fossiele brandstoffen is, maakt het bedrijf onderscheidend in zijn sector. “AVIA ziet goed waar de markt naartoe beweegt; in de toekomst zal er beduidend minder benzine en diesel verkocht worden. Meer duurzaamheid is naast een strategische ook een maatschappelijk wenselijke stap.” Die ambitie is serieus en krijgt concreet vorm in het eerste laadstation dat AVIA met ondersteuning van Arrivée opende bij City Parking Hilversum (City P). Daarnaast wil het zich verder gaan bekwamen in het laden van elektrische voertuigen. Je kunt AVIA dan ook een trendsetter noemen, vinden Duijf en Kruithof.

De rol van Arrivée in de samenwerking met AVIA is het beheer van City P en het optimaal exploiteren van de centrumgarage. Kruithof: “Door onze beheertaken effectief op te pakken en door innovatief mee te denken over de dienst die parkeren is, verhogen we de kwaliteit en het gebruiksgemak. Daarnaast hebben we meegedacht over inrichting en indeling van de tien elektrische laadpunten die we in november ook voor AVIA hebben geïnstalleerd.” Met deze laadpunten verwachten we een nieuwe doelgroep te kunnen bedienen. Het is dat oog voor effectiviteit dat maakt dat de klant bij City P topservice krijgt tegen betaalbare tarieven. Dat hangt samen met de bedrijfsfilosofie van Arrivée. “We zijn er goed in om partijen met parkeervastgoed, zoals AVIA, te ondersteunen, adviseren en om onze adviezen uit te rollen. Maar daarbij staat niet de vraag centraal wat we daaraan kunnen verdienen, wél gaat het ons om de vraag: hoe maak je het parkeerproces zo prettig mogelijk voor je klanten? Bij ons staat ontzorgen centraal, alleen dan kun je succesvol zijn.”

Een andere kracht van de filosofie van Duijf en Kruithof is dat die sterk toekomstgericht is. Net als AVIA heeft ook Arrivée een scherp beeld van waar de markt naartoe beweegt. “Wij kijken dan primair naar de parkeermarkt en parkeren is heel sterk een digitaal proces aan het worden. Het online platform voor het digitaal aanschaffen van abonnementen is daar een mooi voorbeeld van. Dan zijn er de parkeerapps die de automobilist niet alleen helpen om snel een parkeerplek te vinden, ze kunnen ook sturend worden ingezet voor crowd control. Ze leiden verkeersstromen efficiënter door steden. Ook kun je automobilisten vlak vóór hun eindbestemming met een push berichtje naar een bepaalde garage sturen. Voor zowel de leveranciers van parkeerdiensten als voor de automobilist biedt innovatieve technologie dus interessante mogelijkheden.”

Altijd plek om op te laden

Als techneuten én hybride rijders vertalen Duijf en Kruithof hun enthousiasme over innovatie naar goede oplossingen voor hun klanten. “Uiteindelijk draait het om de klant van onze klant, de automobilist. Die komt in Hilversum een mooie en representatieve City P inrijden waar altijd plek is. Zeker voor elektrische rijders is prettig om op de eerste verdieping, waar je de garage binnenkomt, meteen de elektrische laadplekken aan te treffen. Er zijn er liefst tien beschikbaar, dus er is er altijd wel één vrij. Bovendien zijn ze ruim, want we hebben van drie plekken twee plekken gemaakt zodat je overal goed bij kunt. Je weet dus zeker dat je Hilversum centrum weer uitrijdt met je boodschappen én een volle accu. Concreter kunnen we zorgeloos parkeren niet maken.” «

Tekst: Baart Koster

 

 

Onze partners