Hogere webconversies met SalesFeed

7 maart 2018 16:35

Hogere webconversies met SalesFeed

In onze vorige blog beschreven we de eerste drie voordelen van SalesFeed, deze gingen voornamelijk over wat SalesFeed is en waar je deze tool  voor kan gebruiken. In deze blog beschrijven we weer drie voordelen en gaan we iets dieper in op de mogelijkheden van deze IP-marketingtool voor de B2B-markt.

SalesFeed zorgt voor hogere webconversies

Wanneer SalesFeed op de juiste manier gebruikt wordt, kan het zorgen voor hogere webconversies. Een webconversie is een doel dat u wilt bereiken op uw website, het gaat hierbij om een actie die de websitebezoeker moet voltooien. Dit kan bijvoorbeeld het bekijken van een video zijn, het downloaden van een kennisdocument of het inschrijven voor een workshop. Wanneer een bezoeker deze actie heeft gedaan, is er sprake van een conversie. Dit kan verhoogd worden door het analyseren van het pad wat de bezoeker volgt op uw website. Hier kan op ingespeeld worden door bijvoorbeeld pagina’s aan te passen of een knop aan een pagina toe te voegen om de bezoeker te stimuleren de gewenste actie uit te voeren.

Aan de hand van deze analyse kunt u zien wat er zowel goed als niet goed gaat op uw website. Verloopt een bezoeker precies het pad wat hij zou moeten lopen, maar voert hij niet de gewenste actie uit als hij eenmaal op de pagina is gekomen? Dan kan het een oplossing zijn om de pagina aanpassen, zodat er in het vervolg wel sprake is van conversie. Duidelijk is nu waar de bezoeker afhaakt, hier moeten dan aanpassingen worden gedaan om ervoor te zorgen dat u minder conversies misloopt.

SalesFeed helpt bij het inspelen op de contentbehoefte

Wanneer het duidelijk is welk pad de bezoeker loopt kan de content hier op aan worden gepast. Deze content wordt aangepast aan de behoefte van de bezoeker. Het is nu namelijk bekend wie uw bezoekers zijn en wat ze doen op uw website. Als de content optimaal is aangepast op de informatiebehoefte van de websitebezoeker, zal het vertrouwen toenemen. De klantervaring en daarmee uw klantrelatie wordt versterkt.

SalesFeed geeft inzicht in de doelgroep

SalesFeed wordt een IP-marketingtool genoemd omdat deze tool de mogelijkheid biedt om B2B-websitebezoekers te identificeren aan de hand van hun IP-adres. Aan de hand hiervan wordt herkend uit wat voor types organisaties uw websitebezoek bestaat. Door deze identificatie van de organisaties wordt, met behulp van branchecodes van de Kamer van Koophandel, inzichtelijk of de websitebezoekers ook daadwerkelijk bestaan uit de doelgroep waar u zich op richt.

Door middel van een lijst is te zien welke organisaties op uw website hebben gekeken en hoe vaak. Inzichtelijk worden het aantal sessies, aantal bezochte pagina’s en de tijdsduur. Om ervoor te zorgen dat het duidelijk en overzichtelijk is wat de beste manieren zijn om waardevolle inzichten uit deze tool te halen, hebben we een infographic over SalesFeed opgesteld. Hieronder ziet u een voorbeeld van een lijst van organisaties die op een website hebben gekeken. Daarnaast is er te zien hoe lang de sessie heeft geduurd en uit hoeveel fulltime werknemers de organisatie bijvoorbeeld bestaat.

 

 Nieuwsgierig geworden naar deze succesvolle werkwijze? Omdat we u graag de mogelijkheid bieden om de voordelen van een dergelijk tool voor uw organisaties te leren kennen, organiseren we regelmatig gratis SalesFeed introductiebijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomst kunt u specifieke vragen stellen die voor uw eigen organisatie relevant zijn en maakt u kennis met de mogelijkheden van SalesFeed. De volgende bijeenkomst is gepland op 5 oktober in Groningen. U kunt zich hier aanmelden voor de gratis SalesFeed introductiebijeenkomst.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.