Bij Assurantiekantoor Siebe de Vries draait alles om persoonlijke advisering

13 maart 2017 11:24

Bij Assurantiekantoor Siebe de Vries draait alles om persoonlijke advisering

‘Wij hanteren nog steeds de filosofie van 30 jaar geleden’

Waar veel financiële instellingen en verzekeraars in hun klantcontacten steeds onpersoonlijker worden, doet Assurantiekantoor Siebe de Vries in Heerenveen het heel anders. Siebe de Vries verleent haar diensten nog op traditionele wijze, waarbij het vizier door middel van persoonlijke advisering is gericht op totale ontzorging van de klant.

Siebe de Vries Verzekeringen is een allround assurantiekantoor dat met haar brede assortiment aan diensten zowel de particuliere als zakelijke markt optimaal bedient. Of zoals eigenaar Siebe de Vries het zegt: “Mensen kunnen bij ons terecht voor alles wat met financiële dienstverlening te maken heeft. Van een bromfietsverzekering tot een compleet verzekeringspakket voor een onderneming.”

Flinke groei

Het veelzijdige assurantiekantoor verleent haar diensten aan zo’n 5.000 particuliere relaties en ongeveer 400 zakelijke relaties binnen een straal van 30 tot 40 kilometer rond Heerenveen. Sinds de oprichting in 1979 als eenmanszaak is het kantoor in de afgelopen jaren flink gegroeid. Siebe de Vries beschikt nu over een team van zeven deskundige, gespecialiseerde medewerkers.

Regiobank

Naast alle verzekeringsactiviteiten biedt het assurantiekantoor ook de diensten aan van de Regiobank, waar Siebe de Vries bij is aangesloten. Siebe de Vries: “Bij de Regiobank kunnen mensen al hun dagelijkse bankzaken regelen. Ook verzorgt de Regiobank hypotheken. Wij zien het als een servicepunt voor onze relaties. Mensen kunnen bij de Regiobank nog gewoon langskomen en aan tafel met een van onze medewerkers hun wensen bespreken.”

Persoonlijk contact

Met die laatste opmerking raakt Siebe de Vries meteen de kern van de dienstverlening van het kantoor. Want bij dit assurantiekantoor draait alles om persoonlijk contact. “Wij werken nog volgens de filosofie die we 30 jaar geleden ook al hanteerden”, licht Siebe de Vries toe. “Als er iets is, kunnen onze relaties altijd bellen of langskomen. Ook komen wij op verzoek bij de mensen thuis. Aan deze werkwijze, waarmee wij ons in onze branche nadrukkelijk onderscheiden, zullen wij ook de komende jaren niets veranderen.”

Goede uitleg

“Wij gaan in onze advisering verder dan de meeste collega’s”, vervolgt Siebe de Vries. “Natuurlijk doen wij net als de internetmarkt ook aan prijsvergelijking, maar wij doen dat dan ook op voorwaarden en niet alleen op prijs. Wij vinden het belangrijk dat we onze klanten goede uitleg geven. Een goed en op maat gesneden advies heeft bij ons altijd prioriteit.”

Vertrouwen

In de visie van Siebe de Vries draait het in de klantcontacten vooral om vertrouwen. “Dat vertrouwen kun je alleen winnen als je persoonlijke advisering centraal stelt”, motiveert hij. “Bij ons hebben relaties één contactpersoon voor alle diensten die we verlenen. Zo kunnen we onze relaties altijd optimaal bedienen. Dat die werkwijze wordt gewaardeerd, merken wij vrijwel dagelijks aan de reacties. Niet voor niets zijn veel relaties van het eerste uur nog steeds klant bij ons…”

Assurantiekantoor Siebe de Vries

www.siebedevries.nl

Tekst: Harry Knevelbaard // Fotografie: Gerrit Boer

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.