Video: ‘Zie je Site en Digitale Marketing als een Medewerker’

28 februari 2018 14:52

Video: ‘Zie je Site en Digitale Marketing als een Medewerker’

Video-serie 'Digitale Slagkracht in ’t MKB' #1 van 5

Is jouw website een digitaal visitekaartje? Grote kans dat ‘ie dan niet bijdraagt aan kwalitatieve leads en omzet, en dat is zonde! In de vijfdelige video-serie Digitale Slagkracht in ’t MKB deelt Bas van der Lans best-practices en handvatten om de kansen van nu te grijpen. Zijn missie? Alleen nog steengoede sites en digitale marketing in 2025. In deze aflevering stelling “Zie je site en digitale marketing als een medewerker”.

In deze korte video:

Artikel gaat onder de video verder

https://www.youtube.com/watch?v=WFG7Nqp5w_M

Lezers van Het Ondernemersbelang volgen tijdelijk gratis de 5-daagse video-cursus Digitale Slagkracht Kick-start: Reserveer hier jouw plek!

Als je de marketing- of communicatiespecialist binnen jouw bedrijf de opdracht geeft om ‘de website’ te doen, besef je dan dat dat een enorme opdracht is. Digitaal raakt alle facetten van je bedrijf. Als je een website als een project met kop en staart ziet, komt het niet van de grond. Voordat je lanceert weet je nog niet hoe jouw site en marketing scoort en is elke euro die je eraan uitgeeft eng. “Maak de vergelijking met een medewerker. Eerst inwerken, daarna kan deze zelfstandig resultaten behalen en daarna bouw je hem of haar uit tot een afdeling”.

Digitale Slagkracht bereik je niet binnen een paar weken maar binnen 12 tot 24 maanden. Eerst een jaar om te experimenteren en break-even te draaien, dan een tweede jaar om op te schalen en aan serieuze groei bij te dragen. Op de vraag of MKB’ers het momenteel goed doen antwoord Van der Lans: “Onze ervaring is dat 90% van de MKB’ers digitaal niet slim inzetten, omdat de urgentie er niet is. Onze stelling is: als je nu genoeg omzet draait, investeer dan JUIST in digitale marketing. Wacht niet tot je ingehaald wordt.”

Het Handboek voor Digitale Slagkracht biedt de volgende handvatten *:

  • Werkwijze: ‘Digitale Slagkracht Methode’ (o.a. om de investering op te knippen per kwartaal)
  • Column: ‘Wat kost een website? En wat is het verschil tussen een website van 2.500 en 25.000?’
  • Blauwdruk: ‘Digitale Slagkracht in 12 tot 24 maanden’

Klaar voor Digitale Slagkracht in jouw organisatie?

Het Handboek voor Digitale Slagkracht is te koop bij iedere online boekhandel; van Bol tot Managementboek.nl, en van Bruna tot boekenhuis Scheltema te Amsterdam.

Daarnaast is er ter ondersteuning van het boek een 5-daagse video workshop met 15 minuten video per dag plus vragen om zélf aan de slag te gaan met jouw Digitale Slagkracht.

Deze video-workshop is tijdelijk gratis toegankelijk voor lezers van Het Ondernemersbelang. Reserveer hier jouw plek!

Over vijfluik Digitale Slagkracht in ’t MKB

Met zijn 20-koppige WordPress bureau 'Van Ons' is hij verantwoordelijk voor de websites van TV-programma’s, goede doelen en tientallen succesvolle MKB’ers. Met compagnon Robert van Eekhout schreef hij best-seller Handboek voor Digitale Slagkracht.

Ronnie Overgoor interviewde Bas in zijn programma “Ondernemerslessen” op TV-kanaal 7Ditches. Deze video is onderdeel van een serie van 5 ondernemerslessen.

* Deze handvatten download je gratis in de Digitale Slagkracht Kick-start. Tijdelijk gratis voor lezers van Het Ondernemersbelang.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.