AB Transport Group bedient agri- en foodketen optimaal

17 juli 2017 16:27

AB Transport Group bedient agri- en foodketen optimaal

Met acht vestigingen in binnen- en buitenland, 1.450 gespecialiseerde medewerkers onder wie 1.350 chauffeurs en een wagenpark van 1.000 trucks en 1.300 trailers mag AB Transport Group zich rekenen tot de grotere spelers in de transportsector.

AB Transport Group is een ervaren logistieke dienstverlener in de agri- en foodketen. Het veelzijdige bedrijf is actief op vijf terreinen: los gestorte agrarische producten als bijvoorbeeld aardappelen en uien, transport van veevoer, meel dat van malerijen naar bakkerijen wordt gebracht, koeltransporten van onder meer kaas, groente, fruit en vlees en vloeibare zuivel zoals melk. Met drie vestigingen in Nederland (in Oudeschild, Lelystad en Heerenveen), twee in Duitsland, één in Engeland, één in Frankrijk en één in Polen bedient AB Transport Group klanten in heel West-Europa.

Specialisten

“Bij onze bedrijfsactiviteiten is een cruciale rol weggelegd voor de chauffeurs”, zegt Anne Pieter Frings, General Manager International bij AB. “Onze chauffeurs zijn niet zomaar chauffeurs, maar echte specialisten op één van de vijf terreinen. Ze zijn hooggekwalificeerd en voldoen aan de hoogste eisen. Dat is ook nodig bij het vervoer van agri- en foodproducten. Dat is heel specialistisch werk. Nieuwe chauffeurs worden bij ons intensief getraind en begeleid door mentorchauffeurs. Ze volgen een grondig inwerkprogramma voordat ze zelfstandig ritten mogen uitvoeren. Overigens werken alle chauffeurs binnen een land volgens dezelfde arbeidsvoorwaarden. Of het nu Nederlandse of Poolse chauffeurs zijn. We maken geen onderscheid.”

Regierol

Frings wijst erop dat AB Transport Group voor haar klanten meer kan betekenen dan transporteren alleen. “Wij kunnen helpen om het logistieke traject zo efficiënt mogelijk te maken”, licht hij toe. “Door onze kennis van de bedrijven en producten kunnen wij oplossingen bieden die naadloos aansluiten op de behoefte van de klant. Maatwerk dus, waarbij we de klant volledig ontzorgen. We vervullen graag de rol van regisseur. Die regierol kunnen we op ons nemen, omdat we dicht bij de klant staan. We hechten veel waarde aan een sterke relatie, waarbij we samenwerken op basis van partnership.”

Regelmatig overleg

“Dat partnership komt bijvoorbeeld tot uiting in het overleg dat wij regelmatig met klanten hebben over mogelijke verbeteringen”, gaat Frings verder. “Maar ook bij een logistiek probleem bij de klant. Hij hoeft maar een telefoontje te plegen en we staan voor hem klaar. We zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar.”

Koploper

AB Transport Group onderscheidt zich nadrukkelijk in haar branche door een bijzonder proactieve houding. Frings: “Wij willen graag koploper zijn en geen meeloper. We denken altijd met de klant mee en verplaatsen ons zo goed mogelijk in zijn wensen en gedachten. Daarom hebben we vaak al zaken voor elkaar voordat het echt nodig is. Van die instelling getuigen bijvoorbeeld onze kwaliteitssystemen en certificaten. We zijn ook heel actief op het vlak van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Zo beschikken we bijvoorbeeld ook over het milieucertificaat ISO 14001 en dat is in onze branche best bijzonder ...” «

AB Transport Group

www.abtransportgroup.com

Tekst: Harry Knevelbaard

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.