Mobiel beheer maakt bellen eenvoudiger en goedkoper

10 december 2017 16:12

Mobiel beheer maakt bellen eenvoudiger en goedkoper

GSMWEB.nl is marktleider in de online verkoop van mobiele telefoons en abonnementen. Dat succes is het resultaat van een ambitieuze visie op hoogwaardige service. Particulieren, zzp’ers en mkb’ers profiteren daar al bijna twintig jaar van. Nu is ook de grootzakelijke markt aan de beurt.

GSMWEB.nl behoort tot een elite van bedrijven die na oprichting direct een sterke groei doormaakten. Dat succes berust op een heldere keuze voor een eigen service identiteit, waarop bovendien ambitieuze doelstellingen zijn losgelaten. “Toen Bas Flik en Joost Bruining in 1998 op een zolderkamertje startten, sprongen ze in een geweldige niche”, vertelt General Manager Dennis Luikel. “Er was toen nog niemand die deed wat zij deden, namelijk naast toestelabonnementen ook sim-onlyabonnementen aanbieden. Die optie bestond simpelweg nog niet bij internetdienstverleners. Toen er vervolgens online concurrentie kwam, was GSMWEB de markt alwéér een stap voor. “We besloten ons te profileren door de goedkoopste leverancier van mobiele telefonie te worden, want op zaken als toestel, abonnementen en bereik, kun je je nagenoeg niet onderscheiden. Ons prijsvechterschap sluit mooi aan op de Nederlandse discount-cultuur. Daarbij gunnen wij onze klanten veel, de kostenvoordelen die wij realiseren belanden volledig in hun portemonnee.”

“Wij hebben een systeem opgetuigd waarmee we elke klantwens, hoe ongewoon ook, kunnen honoreren”

Brede en besparende service

Er kwamen overigens nog een paar opvallende USP’s bij: snelle en persoonlijke service door een meedenkende vaste accountmanager die onafhankelijk advies geeft. En daarnaast de flexibiliteit om elke klantwens in te vullen, óók als die verandert. De rest is inmiddels geschiedenis, het bedrijf is sinds zijn oprichting marktleider met een zeer grote en loyale klantbasis. Aanvankelijk bestond die uit particulieren, later werd die uitgebreid naar een inmiddels forse zakelijke klantenkring bestaande uit zzp’ers en mkb-ondernemers. Momenteel staat het bedrijf aan het begin van een nieuwe en fundamentele uitbreiding van zijn dienstverlening. Luikel: “We gaan het mobiele beheer doen voor het grote bedrijfsleven. In sommige gevallen zal het daarbij om internationale spelers gaan.

We boren er voor GSMWEB.nl een nieuwe markt mee aan.”

Luikel en zijn collega en operationeel manager, Diederik van den Bosch, nemen de tijd voor Hét Ondernemersbelang en dat is te waarderen, want het gesprek vindt plaats na de avond waarop Apple zijn iPhones 8, 8 Plus en X lanceerde. “We krijgen per seconde nieuwe bestellingen binnen en zullen de komende tijd ook in de weekenden doorwerken om iedereen te servicen”, zegt Luikel, die ondanks de stortvloed aan werk geen spoortje van vermoeidheid toont. Samen met Van den 
Bosch kijkt hij energiek uit naar een nieuwe fase voor GSMWEB.nl: het verzorgen van mobiel beheer voor grootbedrijven, waaronder wereldwijd opererende corporates.

“Een interessante markt waarin klanten door onze service ook aanzienlijke besparingen kunnen realiseren. Vaak lopen er binnen corporate bedrijven vele honderden tot duizenden telefoonabonnementen en om dat goed te beheren heb je expertise nodig. Op die aantallen kan het overzicht namelijk snel verloren gaan waardoor je te veel voor je telefonie gaat betalen. Onlangs is het klantenbestand van GSMWEB.nl uitgebreid met een internationale supermarktketen die erg tevreden is over de uitgebreidere, snellere en veel goedkopere service ‘Mobiel Beheer’.”

In mobiel beheer is overigens al de nodige concurrentie, maar GSMWEB.nl heeft helder hoe het zich gaat onderscheiden.

“In tegenstelling tot wat de norm is, gaan wij absoluut maatwerk leveren. Wij hebben een systeem opgetuigd waarmee we elke klantwens, hoe ongewoon ook, kunnen honoreren. Daarbij lopen we niet, zoals concurrenten in mobiel beheer, tegen systeembeperkingen aan en hoeven we de klant dus nooit ‘nee’ te verkopen.” Ook monitoring en constante dialoog vormen onderdeel van de service waarvan straks ook corporate klanten gaan profiteren.

“Tegen de tijd dat een contract afloopt bespreken we met iedere klant hoe het precies bevalt en gaan we zo nodig op zoek naar de nieuwe deal die optimaal op de wensen aansluit.” Omdat GSMWEB.nl kan profiteren van interne synergie en uitgebreide expertise kan Luikel bovendien beloven dat de kwalitatieve maatservice geleverd kan worden inclusief een besparing tot wel 50 procent van de huidige kosten.

Steun op afstand én dichtbij

“Daarnaast gaan we met gepersonaliseerde klantenservice werken”, zegt Van den Bosch. “Als een medewerker van een grootbedrijf naar GSMWEB.nl belt met een vraag of verzoek om ondersteuning, dan neemt onze medewerker die het telefoontje beantwoordt op met de betreffende bedrijfsnaam. De beller merkt op dat moment dus niet dat hij met GSMWEB.nl belt, wat uiteraard een professionelere touch geeft aan de service.” Ook zal mobiel beheer een breed servicepakket inhouden waaronder het activeren, deactiveren of wisselen van simkaarten, het aanvragen van nieuwe abonnementen of het blokkeren daarvan en het beheren van hardware pools. “We zorgen er bijvoorbeeld voor dat wanneer iemand zijn gsm kapot laat vallen hij binnen een uur weer live is. Middels het beheren van lokale hardware pools en de korte communicatieve lijntjes met onze klant zorgen we dat de betreffende medewerker snel een nieuwe en werkende gsm heeft, maar ook dat de hardware pool snel aangevuld wordt met het gerepareerde toestel. Dat is een besparingspost voor klanten die zodoende minder snel nieuwe telefoons hoeven aan te schaffen.”

Daarnaast gaat GSMWEB.nl middels mobile device management (MDM) toestellen op afstand besturen. “Wij kunnen zo bijvoorbeeld een gestolen toestel blokkeren of alle vertrouwelijke data verwijderen, zodat de privacy van onze klanten gewaarborgd blijft.” Die dienstverlening op afstand staat naast 
de service dichtbij, op de klantlocatie.

“Voor grote bedrijven is het prettig dat wanneer vele abonnementen tegelijk geporteerd moeten worden naar een andere provider, wij die tien procent van de medewerkers die niet weet hoe ze een simkaart in hun telefoon moeten doen en deze moeten instellen persoonlijk komen helpen. We sturen dan een van onze medewerkers om een hele dag op locatie directe ondersteuning te geven”, besluit Van den Bosch. Het is de nieuwe warm welkom-service van GSMWEB.nl. En eigenlijk mag die term op de totale service van GSMWEB.nl slaan.

Tekst: Baart Koster / Fotografie: Blinkfotografie

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.