Triggers inzetten en categoriseren met SalesFeed, hoe werkt dat?

23 maart 2018 14:49

Triggers inzetten en categoriseren met SalesFeed, hoe werkt dat?

Dat SalesFeed een IP-marketingtool is, dat u kunt zien wie uw website heeft bezocht en dat het zorgt voor het verhogen van webconversies weten we. Dat heeft u in onze vorige blogs gelezen, maar welke mogelijkheden heeft SalesFeed nou eigenlijk? In deze blog geven we antwoord op deze vraag en gaan we wat dieper in op de mogelijkheden.

Websitebezoekers categoriseren met SalesFeed

Wanneer het duidelijk is welke organisaties uw website bezoeken en u de organisaties heeft geïdentificeerd, is er de mogelijkheid om deze onder te verdelen in verschillende branches. Elke branche heeft een code waar een bedrijf onder kan vallen. Aan de hand van het onderverdelen in branches kan er een overzichtelijke weergave getoond worden in een diagram met percentages. Op deze manier is in SalesFeed te zien uit welke branche de bedrijven bestaan die uw website bezoeken. Dit kan erg handig zijn als u een doelgroepgerichte campagne wilt doen. Maar het gaat natuurlijk nog veel verder dan alleen het categoriseren op branchecodes.

De bezoekers kunnen ook onderverdeeld worden in een groep door middel van een tag-systeem. Deze tags kunt u naar eigen idee instellen. Dit houdt in dat een IP-adres een tag krijgt wanneer het voldoet aan de door u ingestelde triggers. Voorbeelden van triggers zijn:

  • Meer dan vijf keer een contactpagina bezoeken
  • Drie keer in een week een pagina hebben bekeken over een bepaalde dienst
  • Drie keer in een week hebben gezocht naar een bepaalde oplossing

In afbeelding hieronder is een voorbeeld te zien van aangemaakte triggers. Voldoet een IP-adres aan een trigger? Dan zie je een tag verschijnen achter de bedrijfsnaam in de bezoekerslijst. Aan de hand van deze informatie kan er bijvoorbeeld een artikel worden gestuurd naar een bedrijf dat al een aantal keren een bepaalde dienst heeft bekeken op uw website. Aan de hand van deze tags en triggers zorgt u er dus voor dat u niet meer hoeft te zoeken naar potentiële klanten, maar is er een duidelijk overzicht te zien van potentiële klanten.

Beter inzicht in resultaten met SalesFeed

Het is nu duidelijk dat de websitebezoekers in SalesFeed gecategoriseerd kunnen worden. Hierdoor is het ook mogelijk om marketingcampagnes hieraan te koppelen. Het is namelijk bekend via welke kanalen de websitebezoeker op uw website is gekomen en het is bekend uit welke branches de organisaties voornamelijk komen. Aan de hand van deze gegevens kan er efficiënt een campagne ingezet worden op een bepaalde doelgroep en wordt tegelijkertijd ook het campagnebudget efficiënter ingezet.

Het inzetten van liquid content met SalesFeed

Met het gebruik van liquid content kunnen websitebezoekers gericht worden aangesproken. Door middel van alle gegevens kunt u specifieke content plaatsen gericht op de interesses van de websitebezoeker. Deze content kunt u dus personaliseren aan de hand van de groepen met bijvoorbeeld een door u ingestelde tag of branchecode. Er wordt dan specifieke content op website getoond aan een door u geselecteerde groep. U kunt bijvoorbeeld denken aan verschillende call to actions voor verschillende branches, bijvoorbeeld onderwijs en ICT. De content die iemand leest is hierdoor relevanter dan ooit, wat uiteindelijk zorgt voor een goede ervaring op uw website. Voorbeelden van liquid content:

  • Aangepaste teksten
  • Aangepaste titels
  • Aangepaste foto’s

Komt de getriggerde websitebezoeker op de geselecteerde pagina? Dan ziet diegene de op hem afgestelde content.

De toegevoegde waarde van SalesFeed is het herkennen van potentiële klanten, het plaatsen van gerichte content voor een geselecteerde groep en het toespitsen van uw marketingcampagnes op deze groep. Hiermee kunt u de geselecteerde groep sturen en leiden naar de pagina waar u ze wilt hebben, bijvoorbeeld een contactpagina of een downloadpagina.

16 maart hebben we onze eerste introductiebijeenkomst georganiseerd over deze IP-marketingtool en het was een succes! Vrijdag 5 oktober organiseren we daarom onze volgende introductiebijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst is er de mogelijkheid om vragen te stellen die specifiek voor uw organisatie relevant zijn. Wilt u hier bij zijn? U kunt zich hier aanmelden voor de SalesFeed introductiebijeenkomst op vrijdag 5 oktober.

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.