Onder de aandacht komen van uw B2B doelgroep

13 september 2017 16:30

Onder de aandacht komen van uw B2B doelgroep

Nieuwe klanten werven. Wie wil en moet dat als commerciële organisatie niet? Tegenwoordig zijn er door de online marketing toepassingen veel mogelijkheden om nieuwe klanten te werven. Maar is het lastig om de juiste keuzes voor je bedrijf te maken. Daarom publiceren we een serie van 5 artikelen om de directies van B2B organisaties te helpen online marketing succesvol in te zetten. Onderstaand artikel gaat over de mogelijkheden van online adverteren om onder de aandacht te komen van uw B2B doelgroep.

Om gekwalificeerde leads te genereren is het noodzakelijk om de juiste doelgroep aan te spreken. Dit kan door middel van een goede vindbaarheid van de website en door het gebruik van Social Advertising en Remarketing principes. Omdat de potentiële koper zich vrijwel altijd eerst digitaal oriënteert, is het belangrijk om als aanbieder digitaal zichtbaar te zijn.

Adverteren met Adwords

Met Google Adwords bereikt u personen met een specifieke zoekvraag. Adwords zorgt ervoor dat uw website op de eerste pagina van de Google zoekresultaten staat. Zo komt Fueld bovenaan te staan bij het zoeken naar website optimalisatie, omdat de Google advertentie hierop ingezet is. De advertentie is gekoppeld aan het zoekwoord.

Adverteren op LinkedIn

Bij Linkedin Advertising is het uitgangspunt niet het zoekwoord, maar de criteria van de doelgroep. Zo kunt u een advertentiecampagne maken op marketing managers in de Noordelijke provincies. Deze personen zien dan uw advertentie op het moment dat ze Linkedin gebruiken.

Remarketing via Google Display Netwerk

Remarketing principes die in eerste instantie in de B2C omgeving werden toegepast, worden inmiddels ook succesvol ingezet in de B2B omgeving. Afhankelijk van het gedrag op de website, krijgt de bezoeker een specifieke advertentie te zien. Bv: als iemand op de pagina van Fueld over Linkedin adverteren is geweest, ziet de persoon daarna een advertentie van Fueld via Google Display Netwerk (GDN) over een aanbieding omtrent een LinkedIn campagne. Deze Getargete advertenties in het GDN zijn op basis van specifieke klantsegmenten. Op deze manier bereik precies de juiste klanten met gedetailleerde online inzichten

Call to Action

Het feit dat iemand via de advertising mogelijkheden uw advertentie-uiting voor zich ziet, is een eerste stap. De persoon moet zich aangespoord voelen om door te klikken en dan de bijbehorende “Call to Action” uit te voeren. Dat kan het aanmelden, downloaden of aanschaffen van iets zijn. De Call to Action moet passen bij zijn interesse. Dus als ik iets gelezen heb over LinkedIn adverteren, moet de Call to Action ook over LinkedIn adverteren gaan.

Aanbod

Bent u op zoek naar nieuwe potentiële klanten en wilt u ervaren hoe LinkedIn adverteren

voor u werkt, maar heeft u daar onvoldoende kennis en/of capaciteit voor? Dan kunt u gebruik maken van ons aanbod om gezamenlijk een afgebakende LinkedIn advertentie campagne te realiseren. Zodat u ervaring met LinkedIn adverteren opdoet, leads genereert en onze kennis meteen voor uzelf kunt toepassen.

Wilt u ook succes boeken met LinkedIn adverteren? Dan is dit aanbod een uitstekende manier om leads te genereren, kennis op te doen en additionele capaciteit aan uw marketing team toe te voegen.

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.