BridgeFund lanceert ‘Make Money Smile’-campagne

15 juni 2021 11:38

BridgeFund lanceert ‘Make Money Smile’-campagne

Online kredietverstrekker BridgeFund lanceert vandaag de reclamecampagne ‘Make Money Smile’ via de STER en alle online kanalen. Zowel het concept als de uitvoering waren in handen van Ceci n’est pas un bureau. De campagne is een frisse wind binnen de financiële sector, die vooral in het teken staat van ‘meer van hetzelfde’ en past goed binnen het streven van BridgeFund om de manier waarop ondernemers aan hun kapitaalbehoefte voldoen, radicaal te veranderen.

“In de afgelopen jaren is het voor hardwerkende ondernemers steeds lastiger geworden om bij de bank geld te lenen”, zegt Rutger Quispel, Co-Founder en Chief Marketing Officer bij BridgeFund. “De lage rentestand zorgt er daarnaast voor dat eventuele tegoeden bij diezelfde bank, snel verdampen. Wij geloven dat het anders én beter kan. Ondernemers met een kapitaaloverschot lenen via ons platform daarom geld uit aan ondernemers op zoek naar financiering, zonder tussenkomst van een bank”. Sinds haar oprichting in 2018 heeft BridgeFund op deze manier al ruim zestig miljoen euro uitgeleend aan het MKB.

Marketingstrategie

De campagne past binnen de nieuwe marketingstrategie van BridgeFund. Quispel: “In de eerste jaren na onze oprichting lag onze focus voornamelijk op performance marketing. We kiezen er nu voor om ons merk verder te laden. Een cruciale rol is daarbij weggelegd voor het vergroten van onze naamsbekendheid, wat met deze campagne zeker gaat lukken”. Naast de reclamecampagne ontwikkelde Ceci n’est pas un bureau ook een nieuwe huisstijl voor BridgeFund. “Vanaf het begin was het voor ons duidelijk dat BridgeFund op zoek was naar iets anders dan in de sector gebruikelijk is”, legt Sikko Gerkema, Creative Director bij Ceci n’est pas un bureau uit. “De opdracht was om BridgeFund neer te zetten als fris en vernieuwend en tegelijkertijd een steen in de vijver te gooien. We hebben daarbij alle vrijheid en het vertrouwen gekregen om de opdracht naar eigen idee invulling te geven. Wij wilden voornamelijk laten zien dat wanneer geld stilstaat, de wereld van ondernemers stilstaat. Pas wanneer geld aan het werk kan, zijn ondernemers blij. In de woorden van BridgeFund: Make Money Smile.”

[video width="1920" height="1080" mp4="https://media.ondernemersbelang.nl/wp-content/uploads/2021/06/0_Bridgefund_PERS_20s_IJssalon_Persbericht_10mb-1.mp4"][/video]

Credits

Bureau: Ceci n’est pas un bureau

Creatie: Jeroen van Zwam & Sikko Gerkema

Projectmanagement/RTV: Gonneke van Zutphen

Fotograaf: Marc van Oene

Productiemaatschappij: DPPLR

Regie: Joris Weerts

Producer: Nienke Bliek

Sounddesign: KlevR

Grading: De Grot

Muziek: Koen van de Wardt

Media: Constance Olde Meule, De Medieaboerderij

Visual design: Stijn Kooij

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.