Tips voor het toepassen van autobestickering

27 mei 2019 09:52

Tips voor het toepassen van autobestickering

Een auto rijdt meestal snel voorbij, dus de reclameboodschap moet kort, duidelijk en goed leesbaar zijn. Geef niet teveel informatie, maar laat met enkele woorden of plaatjes je bedrijfsnaam plus één of twee kernactiviteiten en natuurlijk je website-adres zien. Geïnteresseerden gaan dan wel naar je op zoek via internet. De manier waarop de informatie op je auto staat is belangrijk, want de boodschap moet goed leesbaar zijn en bij de stijl van je bedrijf passen. Kies ook de juiste auto. Een makelaar die in een busje aan komt rijden is niet geloofwaardig. Een makelaar heeft een mooie luxe wagen nodig.

Een ingewikkelde boodschap blijft niet hangen

In de auto heb je geen tijd om uitgebreid te lezen wat er allemaal op auto’s is geplakt. De kans is groot dat je bij een auto die helemaal is volgeplakt met teksten niet eens de moeite neemt om te lezen wat er op staat. Kies daarom een boodschap die kernachtig weergeeft wat je doet. Dat kan met het bedrijfslogo, de bedrijfsnaam, de website en eventueel met een duidelijk trefwoord. Bij toevoegingen als het telefoonnummer en adres kun je vraagtekens zetten, want wie onthoudt dat?

Leesbare letters

Er zijn uitgebreide wetenschappelijke studies gedaan naar de leesbaarheid van lettertypes. Daar blijken enorme verschillen in te zitten. Vraag bij het bedrijf dat de belettering op jouw auto aanbrengt naar lettertypes die goed en snel leesbaar zijn. Wees ook niet bang om grote letters te gebruiken. Een paar woorden met hele grote letters vallen veel meer op dan een enorme brei aan woorden met kleinere letters. Er bestaan ook sierletters. Daarvoor geldt hetzelfde als voor gewone lettertypes: als ze goed en snel leesbaar zijn kun je die uitstekend gebruiken. Laat je ook hierbij door professionals adviseren.

De huisstijl is de basis

In de meeste bedrijven wordt behoorlijk veel tijd en aandacht besteed aan het ontwikkelen van een herkenbare huisstijl. Die stijl komt terug in allerlei officiële documenten, reclamemateriaal, het gebouw en de website. Het ligt voor de hand om diezelfde huisstijl ook te gebruiken voor de belettering van de auto’s. Neem daarom de ontwerpschetsen van de huisstijl mee naar het bedrijf dat de belettering op je auto’s gaat maken. Zij kunnen die huisstijl op een uitstekende manier onderdeel laten zijn van de reclame-uitingen op de bedrijfsauto’s. Door dat te doen is het meteen herkenbaar dat de auto’s bij jouw bedrijf horen.

Wat doet jouw bedrijf?

Met alleen een bedrijfsnaam als ‘Jansen Services’ moet je niet verwachten dat er veel klanten naar je toe zullen komen. Want wat doet Jansen Services? Misschien worden de bedrijfsactiviteiten al verduidelijkt door het bedrijfslogo, maar het is hoe dan ook slim om een aantal krachtige trefwoorden toe te voegen. Er moet in elk geval één van je bedrijfsactiviteiten worden vermeld. Als je meer activiteiten wilt vermelden, dan kun je dat het beste gestructureerd doen. Zo werkt een lijstje met bullets veel beter dan een opsomming gescheiden door komma’s. Tot slot een laatste gouden tip; ga niet zelf aan de slag met bestickering, want het oppervlak van je auto is zo beschadigd. Laat autobestickering altijd aanbrengen door een gespecialiseerd bedrijf.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.