Echt een kwestie van vertrouwen

7 februari 2017 11:44

Echt een kwestie van vertrouwen

Het bedrijf van Chris Broeders is de afgelopen jaren aardig gegroeid. Dat is voor een assurantiekantoor best bijzonder te noemen, zo florissant ging het niet in die sector. Zijn geheim? “Veel tijd in je klanten investeren en zelfs van de kleinste polis echt werk maken.”

Chris houdt van zijn vak. Van de variatie, de dynamiek … En van het persoonlijke contact. Het maakt hem niet uit of hij bij een eigenaar van een behoorlijk bedrijf zit of bij een particulier. Hij wil het beste bieden, in service én aanbod, en van zijn team verwacht hij hetzelfde. De ondernemer vertelt: “We werken voor een breed spectrum aan relaties. Van éénpitters tot flinke bedrijven tot zo’n vijftig medewerkers. We verzorgen bijvoorbeeld de personeelsverzekeringen voor de Nederlandse vestiging van een grote internationale speler in het containertransport. Maar we regelen net zo goed dat de verzekering van een personenauto optimaal is.”

Adviseren als uitgangspunt


Wat zijn bedrijf onderscheidt? “We nemen de tijd voor onze klanten. Niet alleen tijdens kantooruren, maar ook daarnaast. We zijn 24/7 bereikbaar, zeker voor noodgevallen. We zien onszelf in eerste instantie als adviseurs”, aldus Broeders. “Ik hoor geregeld van klanten dat ze zich op hun gemak voelen bij me. Da’s een mooie blijk van vertrouwen.” Het wordt ook duidelijk wanneer je de portefeuille van zijn assurantiekantoor beschouwt. Klanten blijven trouw en besluiten geregeld ook andere polissen, hypotheken en pensioenen bij hem onder te brengen. Voor werknemers dan wel voor zichzelf.

In dat laatstgenoemde specialisme is het nodige gaande, vertelt Chris. Hij doelt daarmee op de directeur-grootaandeelhouder en diens pensioen in eigen beheer, en vertelt: “De overheid gaat dit afschaffen. In eerste instantie zou dat al per
1 januari het geval zijn, maar het is even uitgesteld.” Vaak heeft de DGA een pensioenregeling in eigen beheer, opgestart uit fiscaal oogpunt op advies van een accountant. Naast het fiscale verhaal borgen, wil zo’n directeur natuurlijk ook graag dat een partner en kinderen verzorgd achterblijven, mocht er iets misgaan. Bovendien wil hij of zij ook ooit kunnen stoppen met werken. De adviseur legt uit: “Door nu het pensioen af te kopen, wat op zich fiscaalvriendelijk kan, vervallen deze voorzieningen. Dan kan het zomaar zijn dat nabestaanden gedoemd zijn klant te worden bij de voedselbank en zal een DGA door moeten werken tot die er letterlijk bij neervalt. Tenzij er alsnog wat wordt geregeld en een directeur nakomt wat deze zichzelf ooit in een aandeelhoudersvergadering heeft beloofd. We zijn de laatste tijd erg druk in de weer met het adviseren van maatwerk op dit vlak.”

Betaalbaar en betrokken

Het zijn soms hele specifieke situaties waar Assurantiekantoor Broeders mee te maken krijgt, zo blijkt. Toch biedt het bedrijf een breed pakket aan diensten, polissen en ondersteuning. “Van bijna alle aanbieders en maatschappijen”, meldt Chris trots. “Als gerenommeerd tussenpersoon krijgen we dat bovendien voor elkaar voor hele aantrekkelijke tarieven.

En als er eens wat is bemiddelen we altijd. Desnoods ga ik bij een maatschappij aan iemands bureau zitten om een kwestie voor een klant zo positief mogelijk op te lossen.” Over betrokken gesproken … «

Assurantiekantoor Broeders
 - 
www.assurantiekantoorbroeders.nl


terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.