Waarom groeit 90% van de Nederlandse MKB’ers niet?”

28 maart 2018 14:53

Waarom groeit 90% van de Nederlandse MKB’ers niet?”

Video-serie 'Digitale Slagkracht in ’t MKB' #2 van 5

Is jouw website een digitaal visitekaartje? Grote kans dat ‘ie dan niet bijdraagt aan kwalitatieve leads en omzet, en dat is zonde! In de vijfdelige video-serie Digitale Slagkracht in ’t MKB deelt Bas van der Lans best-practices en handvatten om de kansen van nu te grijpen. Zijn missie? Alleen nog steengoede sites en digitale marketing in 2025. In deze aflevering stelling “Je neerleggen bij een online visitekaartje is killing”, mede oorzaak waarom 90% van de Nederlandse MKB`ers niet groeit.

In deze korte video:

  • Bij meer dan de helft van alle aankopen start oriëntatie online. Als je site geen rol speelt in het salesproces ga je links en rechts ingehaald worden.
  • Als je je site als visitekaartje ziet, dan accepteer je dat het een kostenpost is.
  • Meningen zijn overgewaardeerd.

Artikel gaat onder de video verder

https://www.youtube.com/watch?v=Ta-grpzX6MM

Lezers van Het Ondernemersbelang volgen tijdelijk gratis de 5-daagse video-cursus Digitale Slagkracht Kick-start: Reserveer hier jouw plek!

Bij meer dan de helft van alle aankopen – B2B of B2C, maar ook baankeuze – start oriëntatie online. Als jouw website geen belangrijke rol speelt in jouw verkoopproces dan is je website een kostenpost. Op de vraag of de directeur of ondernemer zelf betrokken moet zijn antwoord Van der Lans resoluut: “Absoluut. Een ondernemer die zijn site en digitale marketing niet interessant vindt gaat links en rechts ingehaald worden door je competitie op de markt, de komende jaren.”

Het Handboek voor Digitale Slagkracht biedt de volgende handvatten *:

  • Werkwijze: ‘Digitale Slagkracht Methode’ (o.a. om de investering op te knippen per kwartaal)
  • Checklist: ‘Vragen voor jouw webbureau’
  • Tool: ‘Jouw ambassadeurs in kaart brengen’

Klaar voor Digitale Slagkracht in jouw organisatie?

Het Handboek voor Digitale Slagkracht is te koop bij iedere online boekhandel; van Bol tot Managementboek.nl, en van Bruna tot boekenhuis Scheltema te Amsterdam.

Daarnaast is er ter ondersteuning van het boek een 5-daagse video workshop met 15 minuten video per dag plus vragen om zélf aan de slag te gaan met jouw Digitale Slagkracht.

Deze video-workshop is tijdelijk gratis toegankelijk voor lezers van Het Ondernemersbelang. Reserveer hier jouw plek!

Over vijfluik Digitale Slagkracht in ’t MKB

Met zijn 20-koppige WordPress bureau 'Van Ons' is hij verantwoordelijk voor de websites van TV-programma’s, goede doelen en tientallen succesvolle MKB’ers. Met compagnon Robert van Eekhout schreef hij best-seller Handboek voor Digitale Slagkracht.

Ronnie Overgoor interviewde Bas in zijn programma “Ondernemerslessen” op TV-kanaal 7Ditches. Deze video is onderdeel van een serie van 5 ondernemerslessen.

* Deze handvatten download je gratis in de Digitale Slagkracht Kick-start. Tijdelijk gratis voor lezers van Het Ondernemersbelang.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.