“Wij gáán voor onze klanten”

17 januari 2018 15:57

“Wij gáán voor onze klanten”

In Uitgeest hebben we een gesprek met Sebastian Visser. Hij is sinds kort de directeur van NUWEA. Een dochteronderneming van WEA Noord-Holland.

De overgang naar het digitale tijdperk is zich nu echt aan het voltrekken. Consumentengedrag verandert in razende vaart onder invloed van digitale technologieën. Uiteraard hebben we in de accountancy en administratieve dienstverlening ook met deze ontwikkeling te maken. Bij NUWEA zijn we daar niet bang voor, integendeel, het creëert juist nieuwe en extra mogelijkheden.

Wij willen onze klanten en hun gebruikerservaring centraal stellen. Daarom zijn wij bezig met het bouwen van een platform dat alle real time interacties voor onze producten en diensten samenbrengt.

Uiteraard zijn onze “old school” accountancy werkzaamheden in orde en voldoen we aan alle wet- en regelgeving. Met “old school” accountancy bedoel ik de administratieve- en aangiftewerkzaamheden gericht op het nakomen van fiscale verplichtingen, opstellen van jaarrekeningen, deponeren bij het handelsregister en andere relevante werkzaamheden. Alleen deze standaarddiensten bieden nauwelijks toegevoegde waarde. Daarom hebben we kritisch gekeken naar het verwerkingsproces, oftewel, hoe doen we het?

Het proces van het voeren van de administratie tot de jaarrekening en aangifte hebben we geautomatiseerd. Dit proces vereist toewijding en een andere manier van denken, niet alleen van ons, maar ook van onze klanten. Klanten leveren niets meer op papier (de zogenoemde hardcopy) aan, alles gaat digitaal. We zijn begin 2017 begonnen en nu al wordt 30% van de administratie volledig automatisch verwerkt. Uiteindelijk streven we naar een automatiseringsgraad van 80%, met 60% als tussenstap in 2018.

Onze administratiestraat is volledig gekoppeld, zo is onze administratierobot Yuki gekoppeld aan Visionplanner. Met Visionplanner heeft onze klant en zijn adviseur op elk moment inzicht in hoe het staat met de onderneming. Dat is top. En feitelijk de echte reden waarom we deze automatiseringsslag gemaakt hebben. Het biedt onze adviseurs, de mens achter NUWEA, de kans om op tijd de slimme adviezen te bedenken en hun klanten echt vooruit te helpen. En daar gaat het om. Wij gáán voor onze klanten. Hartstikke je best doen voor onze klant geeft ons de motivatie elke dag lekker aan het werk te gaan. Het geeft ook het meeste plezier in het werk dat wij doen. Onze vijf gouden spelregels zijn simpel:

  1. Doe verschrikkelijk je best voor jouw klant;
  2. Lever op tijd;
  3. Beantwoord mails snel;
  4. Sta open voor kritiek van jouw klant;
  5. Zorg dat je de best denkbare kwaliteit levert.

Dit jaar gaan we ons platform uitbreiden met een aantal nieuwe digitale diensten. Je moet hierbij denken aan financiële planning en estate planning, maar ook aan bijvoorbeeld NUWEA juridische zaken en subsidies.

Mocht u een kijkje willen nemen in onze keuken, of willen praten over de technologische ontwikkelingen, dan staan wij daar altijd voor open. Neem dan contact op met Sebastian Visser (0611137215).

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.