Enterprise Bot lanceert chatbot die vragen over het coronavirus beantwoordt

31 maart 2020 16:53

Enterprise Bot lanceert chatbot die vragen over het coronavirus beantwoordt

Enterprise Bot schiet bedrijven en overheidsinstanties die worden overspoeld met vragen over het coronavirus te hulp. De Zwitserse chatbot specialist lanceert aankomende donderdag een Nederlandstalige corona Q&A chatbot. De digitale gesprekpartner kan kosteloos worden ingezet door serviceafdelingen die de grote hoeveelheid consumentenvragen amper kunnen bijbenen.

De chatbot geeft via een pop-up venster antwoord op vragen over symptomen, behandelingen of richtlijnen die voor het virus gelden en baseert zijn antwoorden op de informatie die door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het RIVM zijn verstrekt. De chatbot is verkrijgbaar in het Nederlands, Duits en Engels.

Webinar

Enterprise Bot biedt geïnteresseerden donderdag 2 april, vlak voor de livegang om 15.00 uur, een Engelstalige webinar aan die laat zien hoe medewerkers de chatbot kunnen gebruiken. Aanmelden kan via deze link. Friso Aukes, de Nederlandse vertegenwoordiger van Enterprise Bot: “Bedrijven die interesse hebben, kunnen contact opnemen met ons Nederlandse team. Het duurt twee dagen voor de virtuele assistent live staat en deze kan kosteloos in de huisstijl van de organisatie worden aangeleverd.”

Pranay Jain, CEO Enterprise Bot: “We zien op verschillende plekken dat helpdesks en support-teams overspoeld raken met lastige vragen over het coronavirus. Dit speelt niet alleen bij overheidsinstanties, maar bijvoorbeeld ook in de reisbranche of de gezondheidszorg. Met deze chatbot willen we deze organisaties een steuntje in de rug geven door hun klantsupportmedewerkers te ontlasten. We merken dat er veel interesse is, we zijn al door tientallen bedrijven benaderd.”

Enterprise Bot is een Zwitserse startup in de techsector die gespecialiseerd is in chat-, email- en voicebots dat via kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we met bedrijven praten, probeert te veranderen. Het klantenbestand bestaat uit onder meer AfterPay, Generali, Six Payment Services en Nederlandse openbaar vervoerders.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.