Gepubliceerd op 12 april 2019

Levensstijl voordelig voor Nederland

Uit onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat de helft van de Nederlandse bevolking gezonder en duurzamer wil eten. Een derde van de ondervraagden geeft aan te weinig zelfbeheersing en inspiratie te hebben om dit daadwerkelijk te doen, waardoor zij niet voldoende gezonde voeding binnen krijgen. 23 procent van de Nederlandse bevolking vindt het te duur om een gezonde levensstijl aan te houden als het aankomt op voeding. Een op de vijf mensen zegt in de supermarkt verleid te worden tot het kopen van ongezond eten. Daar is nu een oplossing voor. Kazidomi is de eerste online supermarkt in Nederland met als missie een gezonde levensstijl voordelig en gemakkelijk te maken. Daarmee wordt het de Nederlandse consument makkelijker gemaakt om een bewuste levensstijl te leiden en deze obstakels te vermijden.

Het concept van Kazidomi

Kazidomi komt op voor de consument in een gezonde, maar vaak onbetaalbare voedingsindustrie. Consumenten betalen 100 euro per jaar voor het lidmaatschap van Kazidomi, waarbij de consument 20% tot 50% korting krijg op alle producten. Naast exclusieve aanbiedingen voor leden, garandeert Kazidomi besparingen. Indien een consument niet meer bespaart dan wat hij betaalt, wordt het verschil terugbetaald. Hierdoor kan de consument jaarlijks honderden euro’s besparen op zijn boodschappen. Een gezonde levensstijl gaat verder dan alleen voeding. Kazidomi biedt dan ook beauty, sport, huishoud, schoonmaak- en babyartikelen aan. Gemak staat hiermee voorop. De Nederlandse consument hoeft niet langer naar verschillende winkels, maar vindt alle bewuste producten op één plek!

De expertise van Kazidomi

Het assortiment van Kazidomi wordt dagelijks zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd op allergenen met behulp van diëtisten, dokters en gezondheidsexperts. Daarnaast wordt het advies en de recepten van de experts gedeeld op de community van Kazidomi. De Nederlandse consument vindt dankzij de filters op de website gemakkelijk producten die vegan zijn en geen toegevoegde suikers of soja bevatten. Ook kan de consument producten selecteren met veel proteïne en een hoog ijzergehalte.

‘’Mijn lactose-intolerantie maakte het lastig om lekkere en gezonde producten vinden, zonder urenlang ingrediëntenlijsten in de supermarkt te bestuderen en veel geld uit te geven. Ik zocht naar een manier om voor mijn lichaam te zorgen en een weg te vinden in het grote aanbod van producten. Zo besloot ik zelf voor een oplossing te zorgen waar mensen die bewuster willen leven of mensen met voedselallergieën gemakkelijk en voordelig konden winkelen’’, aldus Emna (CEO van Kazidomi).

Bewezen succesformule in Frankrijk en België 

In Frankrijk en België blijkt het concept een succes. In de afgelopen twee jaar werden meer dan 6.000 ‘bewuste fans’ lid. Ook bekende Belgische foodies zoals ‘Julie’s lifestyle’ en Steffi van ‘de Gezonde Goesting’ zijn fan en koken met de producten van Kazidomi. Door de grote vraag naar toegankelijkheid van gezonde producten breidde het aanbod zich uit van 300 naar ruim 2.000 producten. De jonge startup is door de snelle groei inmiddels twee keer verhuisd naar een groter kantoor. In zes maanden tijd groeide het team van Kazidomi uit van 8 naar 20 werknemers en werd de omzet verviervoudigd.

Onze partners