ROGAM Rotterdam Charlois onderscheiden voor klanttevredenheid

22 februari 2018 12:21

ROGAM Rotterdam Charlois onderscheiden voor klanttevredenheid

Mercedes-Benz dealer ROGAM in Rotterdam Charlois is onderscheiden met de Klant Nr. 1 medaille omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klanttevredenheid. Dit heeft topprioriteit bij Mercedes-Benz Cars. Klanttevredenheid is namelijk de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Daarbij zijn tevreden klanten belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is vooral belangrijk omdat dit hét startpunt voor loyaliteit is. Daarom onderzoekt Mercedes-Benz Cars de mate van tevredenheid van klanten al meer dan 20 jaar. Via online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening van Mercedes-Benz Cars. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven. Zo vervullen klanten een actieve rol bij het verder verbeteren van de dienstverlening van het merk.

De klant altijd op Nr. 1 – in alles

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf. Alles moet kloppen: van eerste contact, proefrit en offerte tot de aflevering van de auto en daarna de uitvoering van onderhoud en reparatie. Alle Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind.

ROGAM Rotterdam Charlois: onderscheiding voor klanttevredenheid

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek wederom dat de complete Mercedes-Benz Cars organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer ROGAM in Rotterdam Charlois kreeg zeer hoge waarderingscijfers van zijn klanten. Daarvoor kreeg directeur Jan Bas Veltman de Klant Nr. 1 medaille overhandigd. Veltman over de onderscheiding: “Bij ROGAM heben we stabiele en krachtige teams. Die teams hebben veel ervaring en de medewerkers inspireren elkaar om net even die stap extra te zetten voor de klant. Persoonlijk contact met de klant is daarbij ook een belangrijke factor. Die aanpak werkt: we hebben een grote, vaste klantenkring. Bovendien blijven we investeren om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. We hebben plannnen voor de bouw van een nieuwe vestiging in Rotterdam Charlois. Naar verwachting opent deze eind 2018 de deuren.”

Hoge scores als startpunt

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de elfde keer toegekend. Eberhard Kern, Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland, reikte de prijzen uit en zei daarbij het volgende: “De complete Nederlandse dealerorganisatie zet zich dagelijks om ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ waar te maken. Dat doen we met topproducten en met service van het hoogste niveau. Onze dienstverlening is allesomvattend en ontzorgend. En we zorgen ervoor dat onze klanten zich thuisvoelen bij Mercedes-Benz. We zijn trots op de hoge cijfers die we van onze klanten krijgen. Toch zien we die vooral als startpunt. We blijven ook in 2018 werken aan nóg beter.”

Fotobijschrift:  Jan Bas Veltman (links) krijgt de Klant Nr. 1-trofee overhandigd door Eberhard Kern (Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland).

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.