Bakker.com bespaart 33% op inwerkprocedure dankzij nieuwe scanoplossing

1 december 2017 13:27

Bakker.com bespaart 33% op inwerkprocedure dankzij nieuwe scanoplossing

Bakker.com, de grootste Europese tuinspecialist, bespaart 33% op het inwerken van magazijnmedewerkers in vergelijking met een half jaar geleden. De implementatie van een nieuwe scanoplossing heeft deze efficiëntieslag mogelijk gemaakt. Waar de gemiddelde inwerkprocedure zes maanden geleden nog 1,5 dag betrof, zijn nieuwe medewerkers nu met een dag al zelfstandig aan de slag.

Grafisch met tijd meegaan

Dit resultaat onderbouwt volgens Menno van Oene, Medior System Administrator bij Bakker.com, het belang van grafisch meegaan met de tijd: “Voor onze oudere werknemers was het scansysteem goed te begrijpen. Met diverse knoppen navigeerden zij door een menu, welke te vergelijken is met het groene scherm van de eerste computers. Voor hen was het systeem heel herkenbaar. Voor de jongere lichting daarmee allesbehalve vanzelfsprekend. Zij zijn gewend aan smartphones met touchscreen, overzicht en weinig handelingen om te komen waar je wilt zijn. Onze nieuwe scanners hebben daar veel meer grafische raakvlakken mee. Dat uit zich direct in een snellere inwerkperiode. Ook worden de codes nu twee keer sneller gescand, een flinke efficiëntieslag dus.”

Behoud van backoffice en ergonomisch voordeel

Bakker.com is dit proces zes maanden geleden met CaptureTech aangegaan. Gekozen is voor de TC8000 scanners van Zebra in combinatie met All Touch Emulation software op maat. Naast de snellere inwerktijd brengt deze implementatie nog meer voordelen met zich mee. Van Oene: “Kostentechnisch is het een pré dat we onze backoffice konden behouden. Aan de achterkant komt de informatie nog op dezelfde manier binnen, maar aan de voorkant gaat het vele malen efficiënter.”

Ook ergonomisch gezien zijn de nieuwe scanners een grote stap vooruit. Van Oene: “Onze werknemers moesten voorheen recht voor een barcode gaan staan en heel gericht scannen. Met de nieuwe TC8000 hoeft dat niet meer zo strak. Ook zit de scanner aan de achterkant in plaats van bovenop, waardoor polsen bespaard blijven. Een verandering waar al onze medewerkers, jong en oud, enthousiast over zijn.”

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.