Openbaar Ministerie kiest JOIN als oplossing voor al haar klantcontact.

21 juni 2017 09:27

Openbaar Ministerie kiest JOIN als oplossing voor al haar klantcontact.

Decos 2Elf parketten één klantcontactsysteem

Het Openbaar Ministerie vormt samen met de rechters de rechtelijke macht in Nederland en bepaalt aan de hand van gepleegde strafbare feiten of en wanneer iemand daarvoor vervolgd wordt. Mensen die in aanraking komen met het OM kunnen bellen naar elf verschillende klantcontactcentra verdeeld over het land. Deze centra werkten tot maart 2017 in verschillende klantcontactapplicaties. ‘Vorig jaar werden de eerste pilots gedraaid met JOIN bij het arrondissementsparket in Maastricht en Haarlem,’ vertelt Linda in ’t Veld, projectleider Klantcontactapplicaties (KCA) van het OM. ‘JOIN beviel zo goed dat besloten is om de applicatie landelijk uit te rollen.’

Alles tot in detail terugvinden

Bij het arrondissementsparket in Groningen zijn de KCA-medewerkers vooral tevreden over de koppeling tussen mail en telefoon. In Arnhem zijn ze vooral te spreken over de details. ‘In het vorige klantcontactsysteem kon je minder inzoomen op de registratie. Nu kun je alles tot in detail terugvinden: wie nam de telefoon aan, hoe lang duurde het telefoontje en ga zo maar door,’ vertelt KCA-medewerker Maureen Brakel. In de details verdwaald, raken de KCA-medewerkers niet. Maureen zegt: ‘Het is heel prettig dat het JOIN-team twee hele dagen op locatie is om ons te helpen. Al onze vragen kunnen we aan ze stellen. Ook geven ze veel tips waardoor we niet in het diepe worden gegooid.’

`Het grootste voordeel van de overgang naar JOIN is dat alle informatie over klantcontacten centraal wordt verzameld waardoor we bij het OM nu op eenduidige wijze management informatie verkrijgen uit één systeem. Het gevolg is dat de locaties efficiënter kunnen samenwerken,´stelt Ronny Kock, coördinator Klantcontactcentrum OM Oost-Nederland.

over JOIN en Decos

Decos gelooft in een duurzame en verbonden wereld, waarin je kunt werken waar, wanneer en met wie je wilt. Met apps en software probeert Decos dit doel te realiseren. JOIN is één van Decos´ oplossingen. Met JOIN kan volledig digitaal – en dus papierloos – samen worden gewerkt en informatie worden beheerd. JOIN biedt een Zaaksysteem & DMS, Klantcontact en E-dienstverlening.

Meer informatie over JOIN is te vinden op http://join.decos.com.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.