De economische crisis is voorbij: belonen mag weer
22 juni 2017 16:22
De economie trekt weer aan en dat betekent dat veel bedrijven weer bereid zijn om meer te investeren in medewerkers. Hoewel voor de crisis medewerkers veel waarde hechtten aan een financiële beloning, is een beloning in de vorm van een herinnering nu aan populariteit aan het winnen.
Reizen voor klant en medewerker
Reis- en evenementenbureau Avincy in Zwolle merkt een groot verschil op met jaren geleden. Het Zwolse bedrijf speelt in op deze nieuwe trend. Avincy richt zich op het belonen van medewerkers of klanten in de vorm van een beleving. Zo organiseren zij zakelijke reizen naar het buitenland voor bedrijven die hun medewerkers willen bedanken voor hun inzet. Niet alleen medewerkers ontvangen deze vorm van beloning, ook klanten krijgen regelmatig een reis aangeboden.
Investeren in de mentale gesteldheid
Eigenaresse Soraya van Zantwijk vertelt: ‘’Door het aanbieden van een reis als beloning, wordt het commitment van de medewerker of klant groter. Werkgevers beseffen dat een financiële beloning niet leidt tot meer inzet van de medewerker. Een andere vorm van belonen, waaronder een reis, zorgt voor veel meer effect waaronder een betere mentale gesteldheid van de medewerker en meer feeling met het bedrijf.’’ Ook een klant hecht meer waarde aan een onvergetelijke beleving dan aan een korting. Daarnaast is de klant dan eerder geneigd om een volgende grote aankoop bij hetzelfde bedrijf te doen. Het is voor het bedrijf een goede investering.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.