De economische crisis is voorbij: belonen mag weer

22 juni 2017 16:22

De economische crisis is voorbij: belonen mag weer

De economie trekt weer aan en dat betekent dat veel bedrijven weer bereid zijn om meer te investeren in medewerkers. Hoewel voor de crisis medewerkers veel waarde hechtten aan een financiële beloning, is een beloning in de vorm van een herinnering nu aan populariteit aan het winnen.

Reizen voor klant en medewerker

Reis- en evenementenbureau Avincy in Zwolle merkt een groot verschil op met jaren geleden. Het Zwolse bedrijf speelt in op deze nieuwe trend. Avincy richt zich op het belonen van medewerkers of klanten in de vorm van een beleving. Zo organiseren zij zakelijke reizen naar het buitenland voor bedrijven die hun medewerkers willen bedanken voor hun inzet. Niet alleen medewerkers ontvangen deze vorm van beloning, ook klanten krijgen regelmatig een reis aangeboden.

Investeren in de mentale gesteldheid

Eigenaresse Soraya van Zantwijk vertelt: ‘’Door het aanbieden van een reis als beloning, wordt het commitment van de medewerker of klant  groter. Werkgevers beseffen dat een financiële beloning niet leidt tot meer inzet van de medewerker. Een andere vorm van belonen, waaronder een reis, zorgt voor veel meer effect waaronder een betere mentale gesteldheid van de medewerker en meer feeling met het bedrijf.’’ Ook een klant hecht meer waarde aan een onvergetelijke beleving dan aan een korting. Daarnaast is de klant dan eerder geneigd om een volgende grote aankoop bij hetzelfde bedrijf te doen. Het is voor het bedrijf een goede investering.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.