Hier moet je aan denken als je een onderneming wil starten in retail?

24 april 2024 09:35

Hier moet je aan denken als je een onderneming wil starten in retail?

Wil jij een start maken als ondernemer in de retail? De retail is een fijne sector om in te beginnen. Het is een uitdagende carrièrekans met veel groeimogelijkheden. Bij Spelt vind je veel dingen, zoals rolcontainers, die ontzettend handig kunnen zijn voor jouw onderneming in de retail. Dit zijn de dingen waar je aan moet denken!

Ben je ondernemer?

Wanneer je een onderneming in de retail wilt starten, moet je natuurlijk eerst zorgen dat je ondernemer bent. Dat is gelukkig niet erg moeilijk. Maak een afspraak bij de KvK en voor een paar tientjes heb je een KvK-nummer en een eigen BTW-ID. Let er wel op dat je vanaf nu ook BTW-aangifte zult moeten doen.

Heb je een pand?

Als je een winkel wilt beginnen, heb je hier natuurlijk een pand voor nodig. Waarschijnlijk heb je er wel al één op het oog. Let op dat dit pand bij de gemeente het juiste bestemmingsplan heeft, mag je hier inderdaad een winkel beginnen? Daarnaast is het belangrijk om te kijken of het pand dat jij op het oog hebt ook voldoende magazijn heeft voor het product dat jij van plan bent te gaan verkopen.

Heb je de juiste spullen?

Om een winkel te beginnen zijn er natuurlijk een aantal dingen die je niet mag missen. Ga daarom op zoek naar een groothandel speciaal voor de retail. Begin groot, met bijvoorbeeld tafels en stoelen in de keuken, stellingen om producten op uit te stallen en containers om producten in te bewaren, maar vergeet ook zeker de kleinere dingetjes niet. Voor een goed gestroomlijnd verloop van de dagelijkse werkzaamheden bij jou op het bedrijf zijn stomme kleine dingetjes als voldoende pennen, plakband of kartonnen dozen echt onmisbaar.

Wie heb je nodig?

Het is haast onmogelijk om de winkel in je eentje te runnen, dus zorg voor voldoende enthousiast personeel dat jouw team wil komen versterken. Daarnaast is het voor de boel geopend kan worden belangrijk dat je een aannemer aanstelt om het pand samen met jou te krijgen waar het zijn moet. Als ondernemer in de retail kan de administratie soms best ingewikkeld worden, daarom is het aan te raden ook een boekhouder in te huren voor het papierwerk. Zo kun jij je bezighouden met het handeltje zelf en hoef je je om de boekhouding verder geen zorgen te maken.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.